Ik ga mijn pony's dit jaar wederom het hele jaar buiten houden.
Tot dusver deed ik dit de laatste jaartjes bij anderen in de wei.
Sinds kort heb ik met mijn beste vriendin een "eigen" weilandje.
Nu moeten we dus alles zelf gaan doen en regelen.
We hebben hier reuze veel zin in.
Gisteren hebben we een schaftkeet in de wei geplaatst waar onze spullen in kunnen; er mag geen schuurtje ofzo geplaatst worden.
We leggen hooi in porties (telkens zeg maar voor een maand ongeveer) op pallets onder een zeil in de weide onder de bomen, afgezet zodat de pony's er niet bij kunnen komen.
De omheining is prima; aan drie kanten brede sloot en de andere kant grenst aan een bomproofe omheining van de buren

Eigenlijk wil ik vragen of jullie tips hebben voor ons om dingen beter te maken/laten verlopen.
Tot nu toe lopen we nergens tegenaan maar dat is ook dankzij de periode.
Wat doen jullie in de winterperiode met
-voeren (ivm zelf zo schoon mogelijk blijven, waarin voeren etc)
-verzorgen/rijden (er is geen stroomaansluiting, zijn daar oplossingen voor?)
-verweiden (1 stuk kapot laten lopen of juist verweiden?)
Ook hebben jullie misschien een frisse kijk op onze indeling:
Wij hebben 1 pony met gevoeligheid voor hoefbevangenheid.
zij staat 's nachts in de paddock (dit is alleen maar zand, onder de bomen) en oversag loopt ze een paar uur in de wei met grasmuilkorf om.
Verder hebben we 1 pony met zomereczeem die er nu al staat.
Hij staat in de kale wei; wel bij de andere pony in de buurt maar zonder bomen om tegenaan te schuren.
De andere pony heeft ook eczeem maar komt pas in oktober erbij te staan en zal dan weinig last meer hebben van jeuk.
We wilden de pony's in de winter in het afgezetten stuk zetten (dus kale stuk, paddock en het bos).
Het totale stuk land is 6000m2 en het winterstuk zal daar ongeveer 1/4 van zijn.
Gelukkig heb ik mijn pony's al 5 jaar zo lopen maar zoals ik zei was dat altijd bij een ander en dan dus met verlichtng etc. dus dat maakt het verhaal wat anders