Haaruitval van staart ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haaruitval van staart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:07

Hee,
Ik was Sheila vandaag aan het poetsen en toen merkte ik dat er ineens heel veel losse haren uit haar staart kwamen. Als ik er met m'n hand doorheen ging vielen dr ook allemaal haren uit. Niet ze langste haren, maar wel die kortere bovenaan de staartwortel. Hoe kan dit ineens ?

Mar_Nimbus

Re: Haaruitval van staart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:56

dat gebeurd bij die van mij ook, ben inderdaad ook wel benieuwd

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:52

bij die van mij heeft dat ook :S
maar ik heb ontdekt dat hij tog stiekem wel schuurt, dus heb een vliegendeken en anti jeukspul enz voor hem gekocht, is nu al een stuk minder en er groeien zelfs weer wat haartjes:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:22

Hmm.. ik heb Sheila nog nooit zien schuren eigelijk.. Zou natuurlijk wel kunnen maar dr staart ziet er verder niet uit alsof ze schuurt. Er vallen alleen haren uit Nagelbijten / Gniffelen

xxxNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:11

Mijn verzorgpaard schuurt ook stiekem!!
In eerste instantie vond ik het ook vreemd dat de bovenste korte haren op zijn staart zo ontzettend makkelijk los laten.
Maar heb een vlechtje gemaakt en was er toen snel achter dat hij stiekem schuurt op stal. Als hij op het land staat (waar hij gelukkig heel veel te vinden is) kan ie het gelukkig niet doen.
Dus misschien toch maar eens in de gaten houden of jouw paardje het ook stiekem doet...... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:30

Tja, het kan zijn. Ik merkte gister trouwens dat ze nu ook langere haren gaat verliezen. Kan dat ook niet met haar leeftijd te maken hebben ? Ze is 25. Of wat ook kan misschien, ik heb 2 weken terug dr staart 2 keer vlak achter elkaar gewassen. Kan hij daar ook niet 'slap' van worden ofzo ?

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:26

Volgens mij hoeft dat niet per se met schuren te maken te hebben: een beetje haaruitval heeft volgens mij elk paard wel net zoals elk mens dat heeft denk ik. Bij mijn paard haal ik juist expres de losse haren altijd uit haar staart omdat mijn eerste verzorgpony juist ging schuren als we dit niet deden omdat het begon te jeuken. Maar ik ben wel benieuwd wat de rest ervan denkt dus blijf dit even volgen.