haflinger wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvon123

haflinger wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:15

hallo allemaal

ik heb een haflinger,maar haar staart en manen zijn erg vies,ik heb de staart al een paar keer gewassen,maar na 3 keer achher elkaar wassen is hij nog niet schoon,ik gebruik gewoon goedkope shampoo of moet ik wat duurdere shampoo kopen?
en als je de pony wilt wassen hoe doe je dat,zodat de shampoo niet in de ogen komt?
groetjes Knipoog

Malou_Fenja

Re: haflinger wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:19

ik denk dat je idd de wat duurdere shampoo moet kopen, maar het kan ook zo zijn dat de staart van je hafje gewoon van nature wat donker is op sommige plekker zodat het lijkt dat hij vies is.
Als je niet wil dat de shampoo in de ogen komt moet je het hoofd gewoon niet wassen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:19

Ik was die van mij met biotex of glassex als het echt heel erg vies is. Wel zorgen dat het niet op de huid van de pony blijft zitten, dus heel goed uitspoelen. Verder is zilvershampoo of blondshampoo erg fijn. Er zijn ook een hele hoop paardenshampoo's op de markt voor witte paarden/witte manen. Succes!

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:45

nou ik wil juist de pony wassen,want die is erg vies en vettig.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:50

ik gebruik altijd zilvershampoo!! en evt daarna gewone paardenshampoo om het nog iets witter te krijgen. heb het gister nog gedaan, was een week weg geweest en ze was ontzettend hengstig geweest, dus der hele staart was hard en droog en donkerbruin!! 1x zilvershampoo (en dan best wel goed inwrijven en even 5 min laten zitten) en hij was weer helemaal wit, daarna antiklit erin en goed uitkammen!!

succes

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:53

Ik was mijn paarden altijd met Cowboy Magic shampoo. Daar gaan ze super van glanzen!
Afbeelding

En voor de vieze vlekken, de manen en de staart van mijn schimmel gebruik ik Reflex Shampoo van Schwartzkopf. De beste die er is *LOL* (en ik heb zowat alle zilvershampoo's uitgeprobeerd).
Afbeelding

Verder werkt betadine ook goed om de staart/manen wit te krijgen en groene! biotex (in een emmer en daar de staart in hangen).

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:55

ik gebruik altijd baby shamppoo en ooh wat ruikt ie lekker dan zeg Haha!

daar word ze staart ook altijd wel goed wit van en ze manen ook.
maar hoofd zou ik niet wassen met shampoo, (de mijne laat het niet eens toe.

en oh ja ik zag ook dat je paard een merrie was, die pissen vaak tegen de staart aan en dan verkleurd ie wat je er niet meer uit krijgt (of heel moeilijk)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:46

Cowboy Magic Yellow-out shampoo is echt super voor witte manen.
Als je de voorpluk wil wassen dan kun je hem een natmaken en een beetje inzepen, dan moet dat 5 minuten inwerken, en dan kun je het hoofd van je paard omhoog houden, met de neus de lucht in, dan leg je de pluk naar achteren, tussen de oren door, en dan met een zacht straaltje uitwassen. Dan loopt het water over de hals naar beneden en niet over het hoofd Knipoog

Minker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:54

Ik zou ook gaan voor een shampoo speciaal voor witte paarden.
Ik gebruik deze ook bij mijn witte merrie en hij werkt echt heel goed.
Het is die uit de decathlon en dus niet te duur

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:58

Ik gebruik altyd zilvershampoo! Werkt super goed, al zeg ik het zelf.. Knipoog

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:00

Ik gebruik altijd groene zeep. cker een keer het proberen waard.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:02

Ik gebruik voor de manen en staart van mijn Haflinger altijd driehoek zeep. Die is gewoon in de supermarkt te koop en werkt prima en is op natuurlijke basis.
Voor zijn lijf heb ik shampoo van Equishine.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:04

Vonnie84 schreef:
Ik was mijn paarden altijd met Cowboy Magic shampoo. Daar gaan ze super van glanzen!
Afbeelding

En voor de vieze vlekken, de manen en de staart van mijn schimmel gebruik ik Reflex Shampoo van Schwartzkopf. De beste die er is *LOL* (en ik heb zowat alle zilvershampoo's uitgeprobeerd).
Afbeelding

Verder werkt betadine ook goed om de staart/manen wit te krijgen en groene! biotex (in een emmer en daar de staart in hangen).

helemaal mee eens hiermee krijg je de grootste viezerik weer wit en schoon Haha!

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 13:24

bedankt allemaal,ik heb het al een paar keer gewassen en word mooi schoon.
maar niet helemaal ze plast idd tegen haar staart aan en dat is geel/bruin van kleur geworden en word dus niet ze goed meer schoon.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:59

Die gele kleur krijg je vrij goed weg met cowboy magic yellow-out. De naam zegt het al, die haalt het gele eruit. Maar dat moet je wel goed inwrijven totdat de schuim helemaal wit wordt, en dan een tijdje laten intrekken.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:40

Shampoo ff een paar minuten laten intrekken en daarna uitspoelen ?

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:23

Ik heb een wit paard en na 2 x met goedkope shampoo is hij bijna schoon maar ik laat het dan wel een aantal minuten intrekken. En daarna met creme spoeling, wel heel goed uitspoelen! En dan nog anti klit anders kom ik er niet door heen. Je kan ook voor een wat duurde shampoo kiezen maar ik zou het eerst een paar minuten laten intrekken.

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:57

Hoi hoi, ik heb een lange tijd een haflinger verzorgd, en geholpen op keuringen etc. Het beste is gewoon eerst nat maken dan de biotex erin, zeep uitspoelen en om ze daarna helemaal wit te krijgen moet je Vanish gebruiken, werkt perfect! Zorg altijd wel dat alle shampoo uitgespoelt is en daarna goed droog maakt. "panty" om de staart en je hebt de volgende dag een spier witte staart!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:46

Ik gebruik altijd zilvershampoo van het kruidvat voor mijn Haf.
werkt ook goed.

Zal die schwartzkopf ook eens proberen!

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:29

Ik was de staart altijd met Bleek. Werkt supergoed. Mijn haf heelft nog nooit zo'n witte staart gehad Lachen Voorderest gebruik ik meestal schwartzkopf.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:49

Zilvershampoo en LANG laten intrekken.
Ik ben er 1 keer per ongeluk achter gekomen dat lang in laten trekken het beste werkte. Ik wou een pony zijn staart wassen, maar kon hem niet vast zetten bij de kraan en steeds als ik naar zijn staart liep, draaide hij met me mee, waardoor er dus niks van kwam.
Even later kwam de eigenaar ook buiten en die heeft de pony toen vast gehouden en de staart was na 1 x wassen echt MEGA wit!

Dus wat ik altijd doe: eerst staart nat maken en inzepen, dan manen nat maken en inzepen, dan hetzelfde voor de beentjes, dan het hele lichaam wassen en dan lichaam en manen uitspoelen en daarna de staart en dan moet ie schoon zijn.

Ohja: ik ben ook nooit erg zuinig met de hoeveelheid shampoo, dat wil ook nog wel eens werken.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:29

zilvershampoo inderdaad. doe ik vooral voor staart/manen
lichaam met ''gewone'' paardenshampoo

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:35

ik doe de staart van mijn haf met robijntje wit
emmer lauw water robijntje er in en dan zijn staart in de emmer
en voor de manen zilverschampoo of betadine schampoo

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:37

Ik doe de staart van mijn haf met biotex, en zijn manen eerst met baby shampoo en daarna met de bekende zilver shampoo van Swartzkopf Haha! en na deze wasbeurt is alles weer helemaal mooi wit

Helen en Sjimmie

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:37

oke,bedankt allemaal.
het lukt goed met dat silvershampoo,maar blijft altijd wel wat geel,lukt ni helemaal wit te krijgen.
erg jammer maar ja.