Graaskorf, hoe lang om?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Graaskorf, hoe lang om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 17:16

Hoe lang mag een paard een graaskorf omhouden? Kan dat gewoon dag en nacht, of moet hij een paar uur af?
Mijn paard krijgt enorme bulten en dikke klieren van het gras. En mijn eigen wei wordt opgeknapt. Helaas kan ik nu dus geen stukje afzetten, vandaar.

khirshanta

Re: Graaskorf, hoe lang om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:45

Je paard krijgt met een graaskorf om wel nog gras, maar maar beperkt. Als je paard zoveel last heeft van het gras (of de eiwitten erin), zou ik hem gewoon om laten tot je eigen wei weer in orde is. Als hij hem permanent voor jaren om zou moeten hebben zou ik het anders vinden, maar ik denk dat het niet al te lang meer duurt voor je eigen wei op orde is?

Toch moet je ook kijken naar hoe je paard reageert. Die van mij vond het afschuwelijk, schuurde het af (zelfs als het ingevlochten was in de manen), en werd er nogal gefrustreerd van. Als je dat ziet gebeuren denk ik dat je toch een andere oplossing moet zoeken. Stress kan nl. voor veel problemen zorgen, intern als extrern

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 11:30

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het ongeveer nog een maand duurt voordat ze de eigen wei weer op kunnen. Ik heb gisteren de korf om gedaan, maar ze had hem vrij snel af. Ik denk dat ik ga kijken of ze voor 's nachts in een box kan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:35

mijne heeft de hare nu vanaf half juni om
zit vast gemaakt aan haar eigen halstertje, dus niet een korf+halster ineen
maar alleen een korf
die heeft ze nog niet afgekregen, ze is de enige van stal die hem nog niet af heeft gekregen (4 op de 10 hebben er een om)
ze houd hem om tot het najaar en het gras weer minder vet is