Ik ben ''bang'' voor de schrikdraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Ik ben ''bang'' voor de schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 22:22

En niet zonder rede !

ik heb blijkbaar de gave om overal stroom te krijgen zelfs als ik de paddestoel (oud ding) uit wil doen via het uit knopje krijg ik nog stroom terwijl niemand anders het krijgt.
Ik ben er pas echt bang voor geworden toen ik naar mijn pony geweest en ik wilde de wei uit dus ik pakte het handvat vast autsch enorme schok.
Ik was even vergeten dan na 5uur en meer stroom opstaat Gestoord .
Ik werd er duizlig van maar ok wilde naar huis nog een keer de handvat vast gepakt, en ja hoor weer een enorme schok de tranen schoten in me ogen en ik begon echt te trillen
nouja even bij mijn pony rustig geworden
nog een keer geprobeerd en ja hoor weer een schok pff toen werd ik echt duizelig en begon alles te draaien.
eindelijk bij de 4e keer kon ik eruit .

Nou vind ik dit heel raar want er stond dus stroom op het handvat en Nee er waren geen uitsteeksels en de grond was droog,Nou heeft mijn moeder die stroomschok van na 5uur ook al een keer gehad en die werd er letterlijk ziek van Boos! en de eigenaresse van het andere paard dat bij mij pony staat krijgt gewoon nooit een schok niet van het handvat van niets... lucky bastard Tong uitsteken

Mijn probleem is nou elke keer dat ik mijn pony wil halen moet er iemand mee zelfs met rubberen handschoenen durf ik het niet Vork zelfs als de draad uitstaat vertrouw ik het gewoon niet en word ik al zenuwachtig ,vandaag voor het eerst in maanden de paddestoel aan en uit gezet en geen schok wat was ik trots Clown

Hebben jullie ook zo'n gave om alle schokken te krijgen nog meer mensen met dit ''probleem''?
wat zijn jullie ervaringen?

daantjuhhh

Re: Ik ben ''bang'' voor de schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:25

Ja ik krijg ook altijd overal schokken van.. drama..
ik vind dat altijd heel erg eng.
ik gooi de deur van de auto al dicht met mijn voeten.

ik werk in een winkel waar wij 2 x perdag een pallet met toilletpapier moeten neerzetten met een steekwagen.
en elke keer weer als ik het plastic eraf heb gehaald krijg ik een schok van de steekwagen.

Ja zeggen collega's raak eerst de grond aan.. uuhhh.. ja wat denk je dat ik altijd doe?

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:57

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik wil je wel tips geven:

- pluk een lange groene grasspriet en leg eerst de andere einde op het schrikdraad. Daarna schuif je de grasspriet steeds verder over het schrikdraad waardoor je hand steeds dichter bij het schrikdraad komt. Mocht er stroom op staan dan voel je eerst hele kleine schokjes.....en dan weet je genoeg.
- nader de handvat met je buitenkant van je hand. Mocht je toch een schok krijgen dan knijpt je hand niet om het handvat maar in het luchtledige.....

Hopelijk heb je er wat aan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:00

Hmm heb er geen ervaring mee maar begrijp heel goed wat je bedoelt.
Op de wei bij mn verzorgpony moet ik altijd 4 van die krengen openen om dr eruit te kunnen halen.. Ben altijd bang dat ik er eentje hangen heb.
Dan knakt het ook zo eng enzo.. nee bah

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:01

Ik heb ook áltijd last van. Verschrikkelijk. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik bijt er altijd gewoon even doorheen, misschien komt dat ook omdat er bij ons niet verschrikkelijk veel stroom op staat.

Layla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:05

Ik heb het laatst tegen mn hoofd aan gehad, nou toen voelde ik de wereld even draaie Ziek.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:11

Ik heb ook het probleem dat ik heel erg statisch reageer (gelukkig niet met schrikdraad) Er is helaas niet echt veel aan te doen. Schoenen met rubberzolen dragen wordt er ook wel gezegd.

Wat ik me afvroeg, heb je een erg droge huid of niet. Klinkt misschien raar, maar ik heb zelf namelijk een zeer droge huid en hoe vetter ik mijn huid houd hoe minder last ik ervan heb.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:45

Nee ik heb een gemiddelde huid maar kzal eens proberen eerst een vette creme op te doen.

Werken rubberen zolen ook als het nat is (de grond)?

iig bedankt voor jullie reacties Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:50

ik heb een keer gehad dat ik nieuwe omheining had en moest testen en steeds als ik met metertje aan de draad kwam kreeg ik een schok. pijn deed het niet, maar wel vervelend,
heb erna mn pony maar tegen de draad geduwd om te kijken of die nu deed of niet ( ja gemeen he)
ik heb helaas geen tips voor je, succes ermee

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:54

Brr, laatst nog een verschrikkelijke schok gekregen. Kruip onder de draad nadat ik ze op de wei had gezet met een licht topje aan, kletsnat van het zweet! Klets natuurlijk! En er zit veel stroom op.
Sindsdien heb ik ook een serieuze fobie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:01

Ik heb ook altijd last van schrikdraad... ik krijg overal schokken.
Toch stond ik laatst, in de veronderstelling dat de stroom UIT was, met mijn lijf over de draad gebogen om mijn handen in de ijzeren badkuip af te spoelen. Ik had met mijn knieen en bovenbenen contact met de draad en met m'n schenen ook nog contact met de badkuip, en ik stond met m'n handen in het water.

Daarnaast stond het tikkastje op volle toeren en was er nét een nieuwe accu in geplaatst.

KNAL
Ik had brandwonden op m'n benen staan van de vonk!

Sinds dien heb ik ook extra schrik van die stomme draden.

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:46

ik heb het al met de auto met warm weer,
elke keer krijg ik weer een schok...
echt super vervelend is dat.
en kreeg het ook altijd toen ikmn vzpony nog had. die stond in een weide met schikdraad eromheen en toen kreeg ik ook steeds een schok,,

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:55

ik heb ook schrik van schriklint. liever doe ik het niet open, laat ik het iemand anders doen, haha! vaak als het handvat kapot is of gescheurd is laat het ook stroom door. nieuwe opzetten en het is opgelost!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:02

is er niet een mogenlijkheid om dat poortje zonder schrikdraad te maken dus met een hekje?
of probeer er eens een nieuw handvat aan te zetten, het kan best dat de "lek" is (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) en anders mischien de stroom gewoon uit zetten als je bij je paardje bent?? (of is dat dat knopje wat je omschrijft?)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:05

Ik krijg ook altijd stroom van paaltjes e.d. waar andere mensen geen stroom van krijgen. Heb daarom altijd handschoenen bij me als ik de paarden op ga halen. Sigaar We hebben nu dubbel draad vlak achter elkaar aangezien mijn shetlandveulen nog wel eens er onderdoor wou glippen als haar maatje de wei uit ging. Dat is dus extra moeilijk open- en dichtdoen. Zeker als je ook nog een onrustig paard vast hebt. Krijg dus ook regelmatig stroom.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:09

ik vind schokdraad ook echt verschrikkelijk. zelfs aan het landhek voel ik eerst of daar schok op zit.. maar daar kan eigenlijk niet eens schok op staan. ik krijg vaak schokken. na een schok voel ik me helemaal niet lekker meer. echt niet leuk... maja als paarden eenmaal weten dat er geen schok op staat nemen ze het er van en dat moet je ook niet hebben.
ben bang dat er niet zo veel aan te doen is. vaak sla ik eerst mijn halstertouw on het handvat of hek heen. waarom weet ik ook niet zal me wel tussen de oren zitten Koe

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:14

Ik vind het ook verschrikkelijk dat schokdraad.Brr een keer kreeg ik een hele harde schok.Echt heel hard, alsof iemand met een longeerzweep keihard op mijn rug sloeg.Pff ik viel dus achterover en was ook even van de kaart. Ziek

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:18

Ik ben ook vrij statisch geladen. Krijg ook regelmatig een beste tik. Ik trek de stekker altijd uit het stopcontact als ik de paarden haal. 1 keer per ongeluk met een metalen hoevenkrabber tegen het draad gezeten Cool .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:44

Statische lading komt door wrijving en nee, schoenen met rubber zolen zijn GEEN oplossing; in tegendeel, die verergeren het probleem. Voor iedereen die hier last van heeft, ga naar een schoenenzaak waar ze werkschoenen verkopen en vraag naar ESD-veilige schoenen. Deze hebben dit plaatje aangebracht:
Afbeelding
Deze schoenen zorgen ervoor dat de statische lading gecontroleerd wordt afgevoerd.
Voor iedereen die meer wil weten over statische lading en hoe daarmee om te gaan; dit is een leuke start: http://esd.startpagina.nl/

Voor TS: Jouw installatie deugd gewoon niet. Zorg voor een goed opgebouwde installatie met goede onderdelen die ook heel zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:30

Probeer iets mee te nemen om de draad mee af te leiden. Ijzerdraadje aan allebei de kanten, je zet het vast tegen het hout of wat dan ook, en dan op de draad. De stroom zóu dan afgeleid moeten worden. Niet zo heel gek hoor, als ik zoiets had gehad was ik er ook bang van geworden

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:45

Ik haat schrikdraad, ik ben er echt wel een beetje bang van..
Gelukkig heb ik bij mn eigen paarden of verzorgpaarden geen schrikdraad maar gewoon hekken.

Op school hadden we wel schrikdraad achter een ijzeren hek.. als je je draadje dus verkeerd ophangt/neerlegt en het maakt nog contact met het hek, dan kreeg je dus een schok als je het hek opendeed..

Geef mij maar gewone hekken Haha!