opzegtermijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:36

ik heb op stal een maand opzegtermijn. ik vindt dit prima als ik bijvoorbeeld van stal wil veranderen. twee maanden geleden heb ik mijn paard te koop gezet en dit ook aan de stalhouder laten weten. ze is nu verkocht en wordt morgen opgehaald. de stalhouder zei dat hij zijn opzegtermijn gewoon aanhoudt. ik kan nu pas opzeggen omdat ik nu pas weet dat ze weggaat. dan betaal ik dus nog deze maand (dat maakt me niet uit) maar ook de volgende maand. ik ben het hier niet mee eens want ik had niet eerder de mogelijkheid om op te zeggen. ik ga hier ook nog even met hem over praten. hoe werkt het bij jullie met de opzegtermijn en vinden jullie deze gang van zaken redelijk?

PrinsesJ

Re: opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:38

ik heb gelukkig nog niets hoeven op te zeggen bij mij op stal maar volgens mij gaat dit altijd goed in overleg.. bij ons is heel veel mogelijk in overleg. hele aardige mensen ook.. ik denk wel dat er natuurlijk een opzeg termijn aan zit maar als het paard verkocht word en je weet natuurlijk niet wanneer is altijd over te praten..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:42

Misschien had je vooraf hierover afspraken moeten maken, zodat het voor jou en de stalhouder duidelijk is? Maar goed daar heb je nu niet zoveel aan? Hopelijk heeft hij begrip voor jou situatie en hoef je nog maar deze maand te betalen...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:42

Ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad! Die boer waar ik stond wist ook dat ik mijn paard te koop had gezet. Net als jouw verhaal zeg maar. Ik vroeg hem nog of dat met die opzegtermijn ook daarvoor gold. Hij zei toen van nee. Maar toen mijn paard werd verkocht wou hij ineens geld van die maand en die daarop. Dat heb ik dus niet gedaan! Is zelfs politie bij geweest. Liep nl een beetje aan de hand! Die hebben mij gelijk gegeven. Ik heb dezelfde maand gewoon betaald maar niet de maand die erop volgde! Ben dus niet gek he! Dat kunnen ze alleen maken als je van stal veranderd en niet bij de verkoop van je paard! Zou het dus niet doen!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:46

Bij mij op stal heb je ook een maand opzegtermijn.
Maar aangezien ik een pony heb van 29 en daar niet eeuwig blijf staan vraag ik me ook af hoe het zit.

Heb je iets op papier staan over die maand opzegtermijn?
Zoniet dan heeft de pension eigenaar geen poot om op te staan volgens mij.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:46

ik heb ervoor getekend en borg betaald dus die kan ie gewoon houden.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:48

Kijk dat veranderd de zaak.
Je hebt er toendertijd voor getekend.

De enige optie lijtk me om er gewoon over te praten desnoods voor de helft of iets.

Succes..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:49

Borg betaald voor een stal! nog nooit van gehoord dat doe je als je een huis huurt of zoiets.........

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:21

Echt stom dat je dan voor de volgende maand ook nog moet gaan zitten betalen er staat geen paard dus kan ook niets opeten of verbruiken....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:25

Tja, je bent een maand opzegtermijn overeengekomen, dus daar zul je je naar mijn mening aan moeten houden. Voor de stalhouder is het niet interessant wat de reden van de opzegging is. Een opzegging is een opzegging en dus geldt de afgesproken termijn.

Je zou kunnen proberen of hij akkoord gaat met betaling van een lager bedrag omdat je geen hooi, stro etc. meer verbruikt. Maar als hij voet bij stuk houdt zul je gewoon alles moeten betalen lijkt mij.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:35

Die maand opzegtermijn is ook om de stalhouder de tijd te geven om een nieuwe klant te regelen. Als hij iemand kan vinden die al per 1 september kan/wil komen is er misschien nog wel te praten over die extra maand, maar zeker omdat je ervoor hebt getekend zul je er mee moeten rekenen dat je die maand gewoon betaald. Wellicht kun je wat korting vragen omdat er tenslotte geen voer of strooisel wordt gebruikt, maar ik zou er niet te hard op rekenen.
Bedenk wel dat je stalhouder geen nieuwe klant kon zoeken terwijl jouw paard te koop stond, want hij wist niet wanneer het zou gaan. Daar kun je als bedrijf gewoon geen afspraken over maken met een nieuwe klant.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:49

Dat vind ik onzin. Die man wist toch dat je je paard te koop had gezet???? Dan had hij dus al een ander achter de hand kunnen hebben naar mijn idee!! In mijn geval was het wel zo dat hij eerst zei van niet en toen het zo ver was. toen wou hij ineens geld. Dus niet he!!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:50

Ja joh geldkloppers. Bij ons hebben we geen opzegtermijn. Is altijd in overleg wel te regelen...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:53

Als jij een contract heb getekend zit je er aan vast, punt uit!
Het enige wat ik van de stal eigenaar wel netjes zou vinden, is dat hij je niet het voer laat betalen, maar alleen de kale boxhuur.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:58

Ik heb ook een maand opzegtermijn, toen ik mijn vorige paard verkocht is dit in goed overleg gegaan en hoefde ik geen extra maand te betalen, ik wist ook niet hoe snel ik weer een ander paard zou vinden namelijk.
Het was misschien toch verstandiger geweest om dit van te voren te overleggen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:00

rashida schreef:
Dat vind ik onzin. Die man wist toch dat je je paard te koop had gezet???? Dan had hij dus al een ander achter de hand kunnen hebben naar mijn idee!! In mijn geval was het wel zo dat hij eerst zei van niet en toen het zo ver was. toen wou hij ineens geld. Dus niet he!!

Hoe zou jij het vinden als je een stal aangeboden krijgt als potentiele klant: "tja, het kan volgende week zijn, maar ook over twee maanden, hoor", dan zoek je toch een stal waar je weet waar je aan toe bent?
Veel goede stallen hebben een wachtlijst, maar als er een stal vrijkomt zijn er vaak al aardig wat mensen elders voorzien, zodat de lijst een heel stuk minder lang is dan hij lijkt.
Terugkomen op een eerdere toezegging is inderdaad niet correct, dat ben ik met je eens.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:07

Ik vind dat raar een opzegtermijn.. Het is toch geen werk ?! Wat ik wel 'logies' vind is dat je paard halverwege de maand verkocht wordt je geen geld terug krijgt. Maar een volle maand opzegtermijn vind ik te ver gaan.
De meeste stallen hebben al vlug een nieuwe klant dus vangen ze dubbel.
Wat als een paard overlijd? Heb je al genoeg aan je hoofd wordt je er de volgende maand weer mee geconfronteerd Als je je stalling mag betalen.

Aan de andere kant..je heb er voor getekend...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:10

Ik zou het meer als normaal vinden om dezelfde maand gewoon te betalen. maar een extra maand dat gaat er bij mij niet in hoor!! Ben blij dat ik ze lekker thuis heb staan. Geen gezeur of gezeik van anderen!! En ze had toch al gezegd tegen die man dat ze haar paard ging verkopen. Dan kan hij geen extra maand rekenen hoor!! Stel je paard sterft. Niet zo leuk voor je en dan nog een extra betalen kom op zeg!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:29

Ik vind een opzegtermijn ook logisch. Dan weet de stalhouder ook waar hij aan toe is. Bij ons is de opzegtermijn ook een maand, gerekend vanaf de dag dat je dat aangeeft, dus niet perse op de eerste van de maand ofzo.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:53

Toen ik mijn pony verkocht stond ze pas drie weken te koop. Al die tijd wisten de staleigenaren het ook. Mijn pony is toen op de 13e van de maand verkocht, en ik heb netjes de helft van de maand terug gekregen! Maar ik had het ook zeker terecht gevonden als ze dat niet hadden gedaan hoor.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:54

Als je dit onredelijk vind had je hierover met de staleigenaar afspraken moeten maken toen je vertelde dat je paard te koop stond. Blijkbaar is dit niet gebeurt en zul je je dus aan de eerder gemaakte afspraken moeten houden en dus die maand opzegtermijn in acht nemen. Klinkt nu heel vervelend, maar zo werkt het nu eenmaal.
Als ik nog staleigenaar was geweest had ik het niet anders gedaan. Vervelend voor jou, maar hij kon ook niets anders regelen voordat er duidelijkheid omtrent jouw situatie was!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:56

Bij ons is er zo ver ik weet geen opzegtermijn.
de boer zegt als t je niet bevalt of je vind t ergens beter daaag ik houd je niet tegen Haha!

Stepahnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:19

Ook ik heb een opzegtermijn vanaf de eerste van de maand.
wel zo handig weten ze waar ze aan toe zijn.
Maar dat jij nog een maand extra moet betalen is wel een beetje raar.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:22

je bedoelt dus dat je de maand september nog volledig moet betalen? ik vind dat wel logisch hoor je wist tenslotte dat je een maand opzegtermijn had (wat vrij normaal is). Misschien kan je wel afspreken dat je minder betaalt, dus bv alleen de box huur exclusief voer/verzorging.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:26

bij ons is ook een maand opzegtermijn van beide kanten, ingaande de eerste van de maand. In dit geval moet je volgende maand gewoon geheel betalen. bij ons wordt wel een uitzondering op deze regel gemaakt en wel indien het paard overlijd dan is doorbetaling van 1 maand stalgeld niet van toepassing.

jij zou tenslotte ook niet willen dat als de staleigenaar een ander paard in jouw box wil zetten dat je dan direct ook de volgende maand geen stal meer hebt. Corform jouw voorbeeld kan in dit geval dan ook binnen een week voorafgaand aan de maand zijn. En dit zou je toch ook niet willen.