Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ga volgend jaar 3 maanden naar Amerika om mijn hoefsmid papieren te halen. Daarmee verdien ik niet slecht, en kan ik waarschijnlijk 1 of 2 paardjes erbij kopen om te trainen, uit te brengen op een wedstrijd, en weer te verkopen. Ik blijf het smeden er altijd bij doen. Ik weet dat er niet veel geld zit in de paardenbizz, maargoed, vind het wel erg leuk om te doen

Daarom is het inderdaad voordeliger met 1 of 2 merries te beginnen, en een dekhengst, en zo verder fokken. Al krijg je dan weer eerder te maken met inteelt en dergelijke.. Ach ja, het blijft moeilijk.. 
XoNo schreef:Daarom word ik hoefsmid Kais
)
Bijvoorbeeld het fokken van een paar veulens, het trainen van wat paardjes om die vervolgens weer te verkopen. Daarnaast is het de bedoeling dat ik blijf smeden. Ik moet toch ergens mijn inkomsten vandaan halen 
Kais schreef:Je mag eerst wel 'n startkapitaaltje bij elkaar hebben weten te krijgen of zo'n goede baan hebben (dat willen we allemaal wel) dat je 'n lening af kunt sluiten
)