) over het stroomdraad.Het stroomdraad is ongeveer 1 meter. (ik zei eerst 70 cm maar dat was in mijn verbeelding zo. na opmeten is 70 cm wel erg laag)
Mijn paard staat op een stukje land met nog 3 andere paarden waar hij goed mee kan opschieten.
Op het landje zelf, dat niet heel groot is, staat vrij weinig gras (vind mijn paard) en op het landje er naast staat wat meer omdat dit aan het aangroeien is. (de boer zet steeds delen af omdat het land gebruikt word in de zomer en winter).
Hij springt naar een stukje land toe waar dus geen paarden staan.
Als ik mijn paard weer in zijn eigen land zet gaat hij weer rustig in dat landje eten en spelen met de paarden maar na een uur of 2 springt hij zonder aanleiding naar het andere stukje en gaat daar staan eten.
Mijn paard weet heel goed dat er stroom op het draad staat (hij heeft al eens een schok gehad namelijk) en hij voelt met zijn tastharen aan het draad.
Hij weet ook dat er op het handvat geen stroom staat want hij doet namelijk met het handvat ook het draad open.
Wat te doen wat te doen??
Dusja, de draad gewoon hoger maken, misschien wat meer stroom erop zetten (als dat nodig is) en het in het weiland waar ie instaat leuker maken
) en wij hebbeb 2 draadjes de onderste loopt ie doorheen en bukt voor de bovenste ook al staat er stroom op, als meneer geen zin meer heeft om buiten te staan dan zet ie zichzelf wel binnen