liguster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

liguster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:08

Wie heeft er ervaring met liguster op de wei? Iemand raadde het ons aan als beschutting?
We hebben al een takkenhaag in kruisvorm staan, en nu zijn we nog een extra stuk erbij aan het betegelen. Ik wilde dan een luw hoekje maken door nog tegen de bestaande takkenhaag een paar grote strobalen op te stapelen. maar iemand anders noemde dus liguster. Iemand hier die liguster op de wei heeft staan en hoe bevalt dat?

Bienotje

Re: liguster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:47

Was liguster niet juist iets waar paarden slecht op reageren als ze het eten?

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:48

Hoop dat heel weinig paarden ervaring met liguster hebben.
Voor het oog van de mens is het een heel mooie struik maar voor paarden is het wat anders. Het is dus giftig.
Zie de site van het KNHS : http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=228& ... le=11&men=

@toverpaardje: Heeft/had die "iemand" zelf ook paarden?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:50

Liguster is giftig idd!!
Wij hebben achter bij de bak als afscheiding een ligusterheg, maar er staat natuurlijk wel nog een hek voor, wordt wel regelmatig snoeien, anders groeit het erdoor heen en eten de paarden het alsnog.
Dus, je kunt wel liguster neer gaan zetten, maar dan zo dat de paarden er NIET bij kunnen Knipoog

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:42

Ja, daar was ik dus ook al bang voor, dat het giftig is, maar ik dacht, misschien eten ze er zeker niet van. Maar ja..ik laat het ideetje liguster maar vallen, ik hou het bij het ideetje over de strobalen, dan maakt het niet uit of ze er een hap van nemen... Deze man gebruikt het om te schuilen voor zijn schapen.