manegebodem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_2

manegebodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:29

hallo,
wij gaan ons PWS doen over manegebodems, en daarom heb ik een paar vragen aan jullie.

1. op wat voor bodem rijd je?
2. door wie is deze aangelegd(evt. internetsite)?
3. wat vind je er goed aan?
4. wat vind je er minder goed aan?
5. binnen of buitenbak?
6. wat doe je er allemaal op?(springen en dressuur, wetern, enz)
7. mag ik je in de toekomst nog meer vragen stellen?

ik zou heel erg blij zijn als jullie deze vragen zouden willen invullen.
als je een paar antwoorden niet weet is het ook niet erg, maar gelieve zo veel mogelijk invullen.

lotte_2

Re: manegebodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:01

PWS staat voor profielwerkstuk.
dit is een 80 uur durend werkstuk dat je als afsluitende opdracht maakt voor je examen.

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:39

1. op wat voor bodem rijd je? Achterbergbodem
2. door wie is deze aangelegd(evt. internetsite)? ik zou het niet weten Bloos
3. wat vind je er goed aan? dat je er tijdens alle weersomstandigheden erop kunt rijden (veel regen, vriezen... maakt niets uit)
4. wat vind je er minder goed aan? onderhoudsgevoelig, het is wit zand dus de mest moet je er elke keer uit scheppen nadat je gereden hebt, anders is je bodem zo van kleur verandert. Vork
5. binnen of buitenbak? beide
6. wat doe je er allemaal op?(springen en dressuur, wetern, enz) voornamelijk drussuur
7. mag ik je in de toekomst nog meer vragen stellen? ja ach waarom ook niet Knipoog

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 09:27

nog meer reactie's?
of tips van mensen die hier ook hun ProfielWerkStuk over hebben gemaakt?

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:44

1. op wat voor bodem rijd je? Zand, vroeger op zand vermengd met houtsnippers (zodat het zand minder rul werd Clown ),alleen houtsnippers en soms op papiersnippers vermengd met zand.

2. door wie is deze aangelegd(evt. internetsite)? geen idee het spijt me!

3. wat vind je er goed aan? De papiersnippers zin niet zo rul, dus dat is wel prettig voor kortbenige ponytjes, zand vind ik lekkerder rijden als de pony langere benen heeft en er geen moeite mee heeft

4. wat vind je er minder goed aan? houtsnippers vind ik erg irritant, je kunt steeds weer de hoeven uitkrabben van die splinters

5. binnen of buitenbak? buitenbak alleen houtsnippers, buitenbak met alleen zand, binnenbak met papiersnippers, binnenbak met zand, binnenbak met houtsnippers met zand

6. wat doe je er allemaal op?(springen en dressuur, western, enz) De papiersnippers worden gebruikt als springbak, (ook omdat daarnaast de springspullen liggen Bloos )Voorderest waren het combinatiebakken, maar er werd geen western in gereden

7. mag ik je in de toekomst nog meer vragen stellen? Tuurlijk Haha! Haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:02

1 Eb en vloed bodem (hal rijvereniging) en thuis: zand.
2 rijvereninging : weet ik niet, thuis: eigenaar pensionstal
3 Eb / vloed: mooie effen ondergrond, fijn voor paard, altijd te gebruiken doordat je de bak natter of droger kunt maken naar de weersomstandigheden (zit grote bak met water onder vandaar de naam). Zand: relatief goedkoop in aanschaf.
4 Eb en vloed heeft als nadeel dat meteen de mest weg geruimd moet worden. Je kunt dus nooit alleen rijden. Zand heeft als nadeel dat het mul is bij een paar dagen droog en heet weer (dus te zwaar om te rijden), een blubberbende als het lang heeft geregend en in de winter kan je bak bevroren zijn waardoor je ook niet kunt rijden.
5 De bak bij de rijvereniging is binnen, de bak bij de pensionstal is buiten.
6 Hal rijvereniging wordt overal voor gebruikt, springen, dressuur en aangespannen. Op de pensionstal dressuur en af en toe een sprongetje maar bak wordt ook gebruikt om paarden even los te gooien tijdens stallen mesten.
7 Ja hoor dat mag.