Stro en hooi leveranciers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Stro en hooi leveranciers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:04

Hoi,
wat vinden jullie goede stro en hooi leveranciers. Ik heb er maar 2 gevonden, fourages en stouten fourages. Maar zij beantwoorden beiden niet de telefoon.
Wat is een goede prijs voor een grote baal stro ? Voormaat dat je 2 plakken nodig heb om de box goed te vullen..
En een baal hooi?

Groetjes

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Stro en hooi leveranciers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:43

Tot een aantal jaar geleden wist ik de prijzen nog. Volgens mij was het bij ons rond de drie of vier euro per pak. ik geloof dat stro en hooi niet veel uitmaakt. Twee plakken stro voor een schone stal vind ik echt heel weinig. Bedoel je voor bijstrooien? Dan is dat genoeg. Bij ons ging op een stal van 3,5 bij 3,5 wel een halve baal stro. En dan de dagen erna bijstrooien. Vreemd trouwens dat ze de telefoon niet opnemen. Misschien zijn ze nog op vakantie? Het beste is dan gewoon eens langs te gaan. Misschien is het ook een idee om bij een medepaardenhouder in de buurt eens te vragen waar hij of zij het vandaan haalt. Het kan zijn dat je nieuw adres krijgt of misschien een mogelijkheid om bij paardenhouder het tegen een wat lager tarief op te halen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:47

Stro is op het moment erg duur, en bijna niet aan te komen.
Het weer zit niet erg mee.
Het kan dus zijn dat er niet geantwoord wordt omdat er gewoon niet meer stro ís, en dit is een erg drukke periode voor fouragehandelaars.
Mijn vader helpt op het moment ook alleen zijn vaste klanten en levert niet aan nieuwen omdat hij er gewoon echt niet aan kan komen.

Pakje hooi 3/4 euro, stro zou ik nu niet weten.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:48

Oei goed om te weten, dus dan maar zoveel mogelijk inslaan...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:06

Een ton stro kost ongeveer €90 (een ton is ongeveer 3 a 4 grote balen stro)
Stro is op het moment idd duur.
Hooi weet ik niet, wij gebruiken voordroog.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:23

Hooi heb ik laatst 5 grote balen van gekocht. 30 euro per baal. Dat is volgens mij een normaal prijs. Het was wel hooi van vorige jaar (maar nog lekker vers, 1st snij). Ik vrees dat echt hooi durder wordt dit jaar. Iedereen hier in de buurt heeft alles in plastic laten wikkelen om het binnen te krijgen voor de regen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:00

Mogelijk dat vakantie of drukte de reden is van het niet beantwoorden van de telefoon.

Goed, ik wil alleen prijs indicatie weten. Want me oom, stiefvader en ik willen mogelijk gaan kijken om een pensionstal/manege op te gaan zetten of over te nemen. Of dat zeer binnenkort zal zijn of over 1 of 2 jaar weten we nog niet.
We zijn nog de mogelijkheden aan het bekijken. We willen in ieder geval weten met wat voor een kosten wij te maken hebben..Vandaar

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:09

Ik heb toevallig gister e.e.a. gehaald.
Ik was voor stro 1,60 per baal kwijt
en 3,- voor een baal hooi (van vorig jaar, maar ziet er goed uit).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:55

Ik heb geen flauw idee wa het kost.
Weet alleen dat wij bij ons op stal mooie grote balen stro hebben. Die niet al te vast geperst zijn dat ik 1 1/2 a 2 plakken gebruik om een stal van 3x3 op te vullen (een lege stal).

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:00

ik ga gewoon bij een'boer'hooi en stro halen zijn kleine pakjes maar er is inderdaat erg moeilijk aan te komen. vooral als het in spetember niet beter wordt(met het weer) wordt het deze winter erg zwaar. 5 euro voor een pak hooi is al bijna normaal(kocht ik er vorig jaar 2 balen voor) er zijn ook veel partiulieren die grote pakken verkopen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:01

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:11

Mijn laatste partijtje hooi was 4 euro/baal maar dat is wel supergoed mooi geurig hooi. Betala liever een paar cent meer in zo'n geval.
Stro hebben we niet we staan op vlas.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:22

We hebben beiden zelf van eigen land! Hier word het door de fouragehandel zelf geperst en ze betalen per ha. Geen idee hoeveel daar gaat mijn vriend over. Maar ik weet wel dat je als partikulier veel meer betaald voor een pak!