Hout snippers...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

Hout snippers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:19

hallo, ik weet niet of het hier goed staat.. maar kon geen betere plaats er voor vinden Knipoog .
Ik had vanlaatst gehoord dat je hout snippers ( groffe snippers of blokjes ), gratis bij de gemeente kan krijgen.. klopt dat...?
En weet iemand dan mischien ook wat voor soort hout snippers dat zijn..?
Want als dat groffe hout snippers ( blokjes ) zijn dan wil ik mischien als ik een wei ga huuren, een stuk van de wei af zetten en hout snippers neer gooien, voor als het regen achtig weer is dat de paarden daar op kunnen zodat er geen blub zooi komt..

Heeft iemand ooit van de gemeente hout snippers? en al is het niet gratis.. of kan je het niet daar krijgen.. waar wel? en hoe duur..?
T is alleen om een idee te krijgen.. want ik ben van plan om mischien over een jaar een stuk grond over te huuren.. en ik wil erst alles op een rijtje hebben...

Edit; ik bedoel dus met stuk af zetten en hout snippers neer gooien.. dat het als het ware een soort van bak/ paddoc word.. dit was namelijk ook zo op een manege.. en door die snippers komt er geen blub zooi..

Mirte_

Re: Hout snippers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:46

daar wist ik niks van Bloos! ik volg dit even

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:21

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt tegen het stuiven in mijn bak (nogal klagende buurman nml..........) Kan je iid gratis bij de gemeente krijgen (of gemeentelijke groenvoorziening). Bij mij bleven ze maar komen met zo'n grote wagen vol, dat ik ze zelfs meerdere malen nog net tegen heb kunnen houden voordat er echt een gigantische berg kwam te liggen.

Ik zou sowieso niet teveel neergooien, weet niet hoe het dan gaat met rotten enz. Ik had maar een kleine laag, wat dan al snel ging vermengen met het zand. Daarnaast is de grond naast mijn bak gedraineerd, waardoor het snel droogt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als de grond eronder erg vochtig wordt.

En verder moet je wel uitkijken dat er geen giftige bomen/bladeren tussen zitten. Vooral als je paard/pony er ook los loopt. En soms zit er ook een hoop afvalzooi/hondenstront in als het uit vieze plantsoenen komt.

Ook zijn sommige snippers te fijn gehakseld of zitten er teveel struiken in waardoor te fijn is.

Suc6

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:43

joozz schreef:
Ik heb dit ook een tijdje gebruikt tegen het stuiven in mijn bak (nogal klagende buurman nml..........) Kan je iid gratis bij de gemeente krijgen (of gemeentelijke groenvoorziening). Bij mij bleven ze maar komen met zo'n grote wagen vol, dat ik ze zelfs meerdere malen nog net tegen heb kunnen houden voordat er echt een gigantische berg kwam te liggen.

Ik zou sowieso niet teveel neergooien, weet niet hoe het dan gaat met rotten enz. Ik had maar een kleine laag, wat dan al snel ging vermengen met het zand. Daarnaast is de grond naast mijn bak gedraineerd, waardoor het snel droogt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als de grond eronder erg vochtig wordt.

En verder moet je wel uitkijken dat er geen giftige bomen/bladeren tussen zitten. Vooral als je paard/pony er ook los loopt. En soms zit er ook een hoop afvalzooi/hondenstront in als het uit vieze plantsoenen komt.

Ook zijn sommige snippers te fijn gehakseld of zitten er teveel struiken in waardoor te fijn is.

Suc6

Bedankt voor je reactie Haha! hier heb ik inieder geval wat aan Haha!