Gaatjes in je regendeken? Plak het!! Lees hier hoe het moet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Gaatjes in je regendeken? Plak het!! Lees hier hoe het moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:58

Hallo allemaal,

Vorig jaar kwam ik er achter dat m'n paard een wintelhaakje in zijn regendeken had zitten. Het was een dure deken en vond het zonde om die weg te gooien en heb hem daarom geplakt. Het was een probeersel maar het werkt echt. Het overleefd zelfs de wasserij.

Benodigheden:
- fietsplakkers
- fietsbanden lijm
- stukje schuurpapier
- een steen iod.

Het werkt als volgt:
Je knipt 2 plakkers op maat. 1 plakker doe je aan de binnenkant van je deken, die frommel je erin. De buitenkant iets opruwen met het schuurpapiertje, klein beetje lijm erop en even wat laten drogen. Wel de structuur van je deken voor die tijd een beetje recht leggen, bedoel dat dan er niet een hele kluwe stof eronder zit. Dan die andere plakker er bovenop en goed aandrukken met je vingers of die steen. Goed laten drogen en hij is weer helemaal waterdicht.
Je moet wel zorgen dat die 2 plakkers tegen over elkaar zitten zodat die lijm daar op kan hechten. Wel voldoende lijm gebruiken.

Het is gewoon dat spul waar je ook fietsbanden mee plakt. Je gaat ook het zelfde ermee aan het werk.

Mijn winkelhaken waren ongeveer 5 cm groot, weet niet of het bij alle maten wil. Misschien wel nadat het gestikt is bij de ruitersport zaak maar dat moet je dan maar even uitproberen. Bij kleine gaatje tot 5 cm werkt het echt.

Succes!!

Tatjanaa

Re: Gaatjes in je regendeken? Plak het!! Lees hier hoe het moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:57

Voor winkelhaken of scheuren kan je ook ander spul gebruiken Lachen
Is plakstof voor tenten, regenjassen ed. Zo heb ik mijn deken gerepareerd, bleef gewoon waterdicht.