onderhoudskosten paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eszy

onderhoudskosten paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:13

Ik heb een paar vragen voor mensen met paarden (aan huis), of nog het liefst voor mensen met een bedrijf met paarden.
Dit omdat ik er over denk om een pensionstal over te nemen, maar ik eerst wil kijken of het allemaal haalbaar is op de manier zoals ik het wil.

Ik wil vlas gaan gebruiken. Hoeveel gebruiken jullie per maand gemiddeld per paard in de zomer en winter?

Hoe vaak wordt de mest af gevoerd en wat zijn de gemiddelde kosten daarvan bij gebruik van vlas?

Hoeveel kuil/hooi gaat er gemiddeld door heen per paard?

Alvast bedankt. En meer info is altijd welkom Knipoog (graag alleen serieuze reacties van mensen die het écht weten)

veronique56

Re: onderhoudskosten paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:13

Ik kan je waarschijnlijk niet helemaal vertellen wat jij wilt horen maar zal een beginnetje maken. Ik huur samen met 3 andere iets meer dan 1 hectare weiland, hierop doen we dan ook alles zelf. Er lopen 4 paarden op deze wei.
Zomers bij voldoende gras voeren we 1,5 pak hooi. Bij slecht weer worden dit er 2. Dus per dag per paard is dit ong. een half pak hooi.
In de winter lopen de paarden overdag buiten en s`nachts binnen. Ik geef mijn paard dan om de 6 dagen een heel pak vlas, hiermee behoud hij een mooie schone box, deze mest ik overigens ook iedere dag uit.
De mest wordt om de ong. 3 maanden opgehaald bij een boer uit de buurt en kost ons 100,-.
Hopelijk heb je zo toch weer een stukje informatie erbij, belangrijk vindt ik wel dat je paard er goed bij moet staan, dan maar wat meer geld uitgeven voor goed eten en een schone stal.