speelgoed voor in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shera

speelgoed voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:17

Wat zijn jullie ervaringen met speeltjes in de stal?
Ik denk er over om een voerbal te kopen voor mijn paard. Ze staat 's avonds al vroeg op stal ivm zomereczeem en begint uit verveling allerlei raars uit te spoken.( ze krijgt ruim hooi en stro voor de knabbel) Waterbak mollen, stal omploegen, vlas eten, tegen de muren trappen etc. Ik vraag me echter af of die bal tegen zo'n sloperd bestand is... Haha! En is zo'n ding wel geschikt in een stal met vlas?

ellepel

Re: speelgoed voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:19

koop een paar pakken oud hooi Knipoog
dan kan ze wel de hele dag knabbelen.
en anders takken van bomen,wilg,berk,els etc..
hebben z wat om mee te gooien en te knabbelen

trouwens waarom op stal met zomereczeem?
er zijn toch eczeemdekens zodat ze wel naar buiten kan? Knipoog

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:21

ellepel schreef:
trouwens waarom op stal met zomereczeem?
er zijn toch eczeemdekens zodat ze wel naar buiten kan? Knipoog

dat is om het tegen te houden, maar op stal helpt beter, vooral bij paarden die het super erg hebbe.
en niet iedereen heeft het geld om zo'n deken aan te schaffen, omdat een stal al duur is.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:23

Mijn paard staat onder een eczeemdeken maar heeft dan toch jeuk 's avonds. Vandaar ook opstallen... En ik heb niet dusdanig veel weiland dat ze onbeperkt buiten kunnen zijn en dan vooral niet met nat weer.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:24

je kan een lick it ophangen ruim voldoende hooi geven boomstam in de stal hangen/leggen. een bal ophangen. ik zit er zelf ook aan te denken zo'n voerbal te kopen. die van mij vervelen zich ook in de wei en op stal en gaan echt alles uitvreten. je kan die voerballen ook zelf maken. gewoon een afsluitbare bal(bijv van de boerenbond een witte met rode deksel) en daar een klein gaatje inmaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:27

de mijne heeft ook zomereczeem en ik heb een pagony deken van 70 euro die super bevalt Knipoog
ze hoeven niet duur te zijn hoor

mijne gaat ook om 8 uur sávonds naar binnen omdat hij anders te lang in het gras staat waardoor hij te dik word. Knipoog
op stal krijgt hij dus wat ouder groffer hooi waar hij lang mee bezig is om op te eten.
vordeel van ouder hooi is weer dat ze niet dik worden en wel wat te doen hebben.
nou ja en takken van bomen ook.

maar raar dat jouw dier zo druk doet op stal/
staat ze daar dan alleen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:35

Tegen een echte sloper is die voerbal dus niet bestand.....mijn paard voerde er aanvallen op uit (live gezien!) en sprong er een soort op, dan breken ze in tweeën en steken er tig loeischerpe schroeven uit, geen succes dus! Alhoewel hij die bal helemaal geweldig vond....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:37

Een Likit zou ik niet zo snel geven, die zien er zo chemisch uit, dat kan nooit goed zijn. En ze zijn zo zoet dat ik ze zelf op wil eten Haha! Dat is dus niks voor paarden.
Ik heb zelf een speelbal in de stal gehad, maar mijn paard brak zijn benen er zo'n beetje over. Het is ook nogal een lomperd Bloos dus die heb ik er maar weer uitgehaald. Voldoende hooi is idd het beste, dan hebben ze altijd wat te knabbelen. Veel leuker ( en veiliger ) dan al die speeltjes.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:41

ellepel schreef:
de mijne heeft ook zomereczeem en ik heb een pagony deken van 70 euro die super bevalt Knipoog
ze hoeven niet duur te zijn hoor

mijne gaat ook om 8 uur sávonds naar binnen omdat hij anders te lang in het gras staat waardoor hij te dik word. Knipoog
op stal krijgt hij dus wat ouder groffer hooi waar hij lang mee bezig is om op te eten.
vordeel van ouder hooi is weer dat ze niet dik worden en wel wat te doen hebben.
nou ja en takken van bomen ook.

maar raar dat jouw dier zo druk doet op stal/
staat ze daar dan alleen?

nee, er staat een pony naast. Die doet wel normaal Clown En ik rij haar regelmatig. Het is altijd al een mafkeesje geweest Tong uitsteken
Daffodil: als het stuk kan dan zal het die van mij zeker ook lukken Tong uitsteken daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen. Die dingen zijn niet goedkoop...
Laatst bijgewerkt door shera op 13-08-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:42

ohw..dus ze staat niet alleen,dat scheelt vaak wel.
wat voor krachtvoer krijgt je dier dan?
beetje energie teveel?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:44

ellepel schreef:
ohw..dus ze staat niet alleen,dat scheelt vaak wel.
wat voor krachtvoer krijgt je dier dan?
beetje energie teveel?
handje biks....