niet vaak weidegang wel paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maud_23

niet vaak weidegang wel paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:23

Hallo,
Er is nog even geen mogelijkheid om weides af te zetten, waarschijnlijk komt dit over een tijdje nog wel. Beide paarden hebben een ruime stal en er is een buitenbak waar ze iedere dag een aantal uur in mogen. Als ze in de bak staan, kunnen ze aan de randjes gras eten.
Als we tijd hebben gaan we ook met ze aan een halstertouwtje gras eten, maar je snapt dat we dat niet uren achter elkaar doen.

In de zomer gaan ze ook altijd een week of 6 de wei op bij iemand anders & soms later ook nog een paar weken, dan staan ze bij een ander paard 24/7 op een grote wei.

In de vakantie worden ze zo vaak mogelijk bereden, onder schooltijd 2/3 keer in de week. De dagen dat ze niet bereden worden, worden ze wel in de bak gezet & aandacht gegeven enzo, maar niet bereden.
Ik vroeg me af of de paarden hierdoor ongelukkig zouden worden, of zouden ze het wel best vinden?

Brennie

Re: niet vaak weidegang wel paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:52

Dit kan best hoor, als je er maar wel op let dat ze altijd wat te knabbelen hebben, hang bijvoorbeeld een paar hooizakken op en gooi een speelbal erbij in bijvoorbeeld, niet elk paard vindt dit trouwens leuk. Want anders heb je kans dat ze gaan zandeten en dus zandkoliek krijgen. Ik heb ze 's winters in de paddocks staan en van de 9 paarden kreeg er 1 zandkoliek, die moet ik dus echt bezighouden en zandvrij te eten geven. Zomers staan ze bij mij ook 24/7 op de wei.