Aanpassen aan nieuwe stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel007

Aanpassen aan nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:17

hoi allemaal,

Binnen 3 weken is het zover, mijn hafje gaat verhuizen naar een manège. Ik ben er echter wel een beetje bang voor. Hij staat nu 24/7 in de wei met schuilstal en gaat verhuizen naar stal/wei. Bedoeling is dat ik hem 's morgens op de wei zet en 's avonds weer binnenhaal. Hij heeft ook nog nooit in zijn leven een binnenrijbak gezien dus dat gaat wat zijn. Nu staat hij alleen op de wei dus het gaat een hele belevenis voor hem zijn, ineens zo'n 20 soortegenoten om hem heen. Hoe hebben jullie paarden/pony's hierop gereageerd? Hoe kan ik de overgang zo aangenaam mogelijk voor hem maken?

groetjes, merel

Brennie

Re: Aanpassen aan nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:16

Ik heb een pensionstal en mijn ervaringen zijn dat je het paard de eerste dag even met rust moet laten. Even de nieuwe omgeving in zich op laten nemen. Daarna gewoon het normale ritme weer oppakken, het kan wel een paar weekjes duren voor ie gewend is, maar sommige paarden eten direct alweer en lopen rond alsof ze er al jaren staan. Ligt dus een beetje aan het paard zelf.

Merel007

Re: Aanpassen aan nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:51

bedankt voor de reactie!

Wat is volgens jou het beste? Dadelijk de wei op (is hij gewend) of eerste dag in stal laten staan?