jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laykaatje

jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 20:15

heey hallo

mijn paard schuurt haar staart. we hebben het al met verschillende middelen gewassen maar ze blijft schuren.
ik denk echter niet dat ze last heeft van staart- en manenexeem want: -ze schuurt niet haar manen allen haar staart
-ze heeft geen wondjes op de wortel
-ik heb nog nooit van die rare vliegjes bij mijn paard gezien
weet iemand wat ik eraan kan doen ( misschien een jeukstillend middel?)
ik hoop dat jullie mij en mijn paard kunnen helpen

xxx laykaatje

_Fan_

Re: jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:37

dat heeft mijn pony ook, die heeft ook geen exeem maar schuurt toch zijn staart. ik heb er een middeltje voor en dat werkt perfect ! zal is op stal kijken hoe het heet Lachen

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:07

Als je iets natuurlijks wilt proberen: koude kamille thee wil wel eens helpen tegen jeuk.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:09

Je kunt de staart nat maken en dan wat zout erop doen Knipoog.Helpt er super tegen, schuren

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:14

Ilsex schreef:
Je kunt de staart nat maken en dan wat zout erop doen Knipoog.Helpt er super tegen, schuren

lekker zout op een open schuurplek strooien, dat brand lekker AU! je hebt in de paardenwinkel van die antiitchlotion en cremes. gewoon uitproberen en kijken waar ie het beste op reageerd, dit verschilt per paard

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:20

als het niet open is kun je dit erop doen tegen het schuren (A), dat bedoelde ik:P.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:21

Heeft je paard ook geen wormen? Wormkuurtje geven kan helpen Lachen

Je kan een bezem tegen een boom of muur schroeven, dan kan je paard zich daar schuren, zodat de staart niet kapot gaat.

En er zijn veel middeltjes tegen jeuk, je kan bv ook babypoeder proberen, of anti-jeuk creme van de boerenbond, of uiercreme..

Laykaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:47

heey bedankt voor alle lieve berichtjes, wel goed dat je het vraagt maar mijn paard heeft geen wormen want ze krijgt altijd een wormen kuur (tergelijke tijd met all anderen paarden) ik heb wel haar uitwerpselen goed bekeken en er was niets bijzonders te zien.ze heeft overigens al een bezemkop in haar stal maar ze schuurt overal (ik heb het zelf gezien)
op haar staart zijn geen open wonden hoor.

xxx layka

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:10

Laykaatje schreef:
heey bedankt voor alle lieve berichtjes, wel goed dat je het vraagt maar mijn paard heeft geen wormen want ze krijgt altijd een wormen kuur (tergelijke tijd met all anderen paarden) ik heb wel haar uitwerpselen goed bekeken en er was niets bijzonders te zien.ze heeft overigens al een bezemkop in haar stal maar ze schuurt overal (ik heb het zelf gezien)
op haar staart zijn geen open wonden hoor.

xxx layka

als haar staart niet open is kun je mijn tip is proberen, de staart nat maken en er zout op strooien en inwrijven, dan het nog een keertje nat maken (heel snel zodat het zout eigenlijk niet verwijdert word !):D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:14

Zout heb ik ook gedaan ja, maar ik maakte de plek nat, dan zout oplossen in water, daarmee wassen en goed uitspoelen.

Ik gebruik fenonolf als ze schuren. Werkt verzachtend bij jeuk.

Laykaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 10:10

heey oke ik zal het proberen met dat zout.
det fenonolf hoe duur is dat en hoe moet je het gbruiken ??

xxx layka

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:13

fenonolf is een soort van creme lotion, die je op de aangetaste huid moet smeren, het heeft een verzachtende en huidherstellende werking waardoor de jeuk ook vrij snel afneemt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:51

Bij de dierenarts was ik laatst 32 euro kwijt voor een fles. Je kunt het er gewoon enkele keren per week opsprayen.