Weidegenootje kwijt ...=(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Weidegenootje kwijt ...=(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 14:46

Mijn paardje is haar weidegenootje kwijt ...
Er stond een lieve ruin bij haar ...het was liefde op het eerste gezicht tussen die 2 ...
Nu kwam ik dezemorgent op de weide aan en bleek het dat ze helemaal alleen nog op de weide stond ...
Toen kwam de eigenaar van de wei vertellen dat de ruin sinds dezemorgent terug vertrokken is naar zijn vorig baasje ...
Mijn merrietje freakte gwn ! Ze gallopeerde heel de weide af op zoek naar hem, hinniken, schreeuwen, ....de hele tijd de opening van de weide in het oog staan houden ...
Het was heel erg om te zien ...
Ik breng haar zowiezo elke dag 2x een bezoekje ...
Ik ga s'morgens naar haar en als ik nix te doen heb die dag dan blijf ik daar gemakkelijk tot 4u ...en s'avonds om 7u30 ga ik nog eens ...(weide is maar enkele straten van mij thuis)
Nu staat ze dus helemaal alleen en dit vind ik maar nix ...ik heb er geen vertrouwen in ...paard is een kuddedier ...ze mag ni alleen blijven staan !
Nu zowiezo zal de weide eigenaar nog aan andere mensen verhuren dus mss komt er dan nog een paardje bij maar dat kan toch lang duren ...
Erg hé ?!
Verdrietig

Douce

Re: Weidegenootje kwijt ...=(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:47

Niet leuk! Verdrietig
Ik hoop voor jou & je merrie dat er snel een nieuw paardje bij komt!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 14:49

Haha! Ik hoop het ook !

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:27

het is wel het risico dat je loopt,, als je zelf maar een paardje daar heb staan maar het blijft absoluut niet leuk ben daarom ook blij dat ik in een wei sta met 6 anderen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:29

Had hij je dat niet eerder kunnen vertellen?
Dan had jij misschien een weide maatje kunnen zoeken

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:54

Idd, ben het met runningkawa eens...
Ik hoop dat er snel een nieuw weidemaatje komt!

Montjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:05

Das niet zo leuk voor dat merrietje Huilen
Nouja, hopelijk komt er snel een weidegenootje!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 11:56

runningkawa & Thirsa_ , ja vin ik ook ! Ik had toch al m'n oog op een leuk hafje laten vallen als weidemaatje ...maar ik was van plan een paar maanden te w8en met haar te kopen ...als hij het me had verteld dat haar weidemaatje wegging, dan had ik al lang voor een nieuw vriendje gezorgd !
Mja ...
En nu staan er 3 nieuwe paarden op de weide er rechtover (maar ze kan er niet aan, er zit straat tussen) en nu moet ze de hele tijd staan zien hoe die 3 lekker bij elkaar staan te schoft knabbelen ...
Ocharme ...Ik ben net terug van de weide en ze was nog steeds aan het zoeken naar hem ! En maar hinniken en schreeuwen ... Ik vind dit niet leuk !

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:15

ik hoop dat er snel een nieuw weidemaatje komt.
Edy is zón 2 weke geleden z'n weidemaatje ook kwijt geraakt,nu staat er gelukkig een merrie bij maar die gaat zaterdag ook weer weg (vakantiegangers) gelukkig staan er dn nog in het weiland naast hem 2 paardjes

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:23

Misschien kan je een leuk goedkoop shetje kopen voor als weidemaatje

Saskia71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:21

Ja een weidemaatje is voor een kuddedier wel erg wenselijk. Hopelijk komt er snel een nieuw vriendje!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:02

Jemig, dat is wel triest.
Weet je niemand die nog een weide zoekt?
Of kan je zelf geen shetje kopen om erbij te zetten?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:09

Heb je intussen al een andere paardje in de wei??
Zoniet dan kan je toch een leuk shetje erbij zetten kosten bijna niks en eten niet zo veel hoor! Het blijven idd kudde dieren en een paardje alleen zou ik niet doen hoor!!

_MiSSy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:15

Ahhhww. Hoop dat jullie inderdaad snel een nieuw weide maatje hebben gevonden voor dr Knipoog.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:42

Nee ...er staat nog steeds geen ander paard bij haar ...
Weide eigenaar wil de weide wel verder verhuren maar zou niet weten aan wie ...
Ik ben wel al een tijdje aan het sparen voor een 3jarige merrie & een haflinger van op de manege waar ik allebei verzot op ben ...Maar dat is natuurlijk niet voor direct en dus staat ze voor die tijd alleen ...
En ik haat het echt dat ze alleen staat ! Ze heeft wel zicht op de weide recht over haar daar staat ook een paard en de weide achter haar staan 3 paarden ...Ze kan er spijtig genoeg niet aan maar ze hinniken regematig naar elkaar ...
Ik hoop de 3jarige merrie volgende maand echt te kunnen kopen want zij heeft ook echt een thuis nodig (haar hoeven zijn super lang, ze staat mager enzo) ....
Maar het kan ook zijn dat het langer duurt ...Ik zou wel een shetje willen kopen om erbij te zetten ...
Maar dat moet ik dan eerst bespreken met m'n moeder want ik ben nog maar 16 jaar ...
Zou wel leuk zijn zo'n shetje ! Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:45

Sneu zeg voor je paard. Paarden horen met vriendjes in de wei en zeker niet alleen. Ik hoop dat je gauw weer een weidemaatje hebt!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:48

Nou, daar zou ik niet blij mee geweest zijn als ze mijn paard zomaar zonder overleg alleen hadden laten staan. Voor hetzelfde geld wordt ie helemaal gek en komt hij over/door de omheining heen! Ik vind dit een kwalijke zaak!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:55

Roxx schreef:
Nou, daar zou ik niet blij mee geweest zijn als ze mijn paard zomaar zonder overleg alleen hadden laten staan. Voor hetzelfde geld wordt ie helemaal gek en komt hij over/door de omheining heen! Ik vind dit een kwalijke zaak!

Ja je hebt helemaal gelijk ! Vind ik ook !
Mijn paard is namelijk al eens door de omheining gegaan (was wel door onweer) en dat wil ik niet nog eens meemaken !
Hoop echt dat het niet lang meer duurt voor ik de 3jarige merrie mag kopen ...in principe kan ik haar al kopen maar moet mijn moeder het er mee eens zijn ...ze heeft een beetje bang dat ik 2 paarden niet ga kunnen onderhouden qua geld ...

Leedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:00

Dat zou wel een ideale oplossing zijn.
Kun je niet tijdelijk een paard lenen van iemand anders, dat hebben wij toen ook gedaan toen ons paard alleen kwam te staan.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:54

Ja zou het wel willen maar zou gewoon niet weten van wie ...