Ik heb weleens gehoord dat van vlechten helpt zodat de manen niet afbreken maar om mij de manen van mijn paard altijd gevlochten te hebben? Verder kunnen anit klit spray of gel toch geen kwaad of de groei afremmen?
Ik ben erg benieuwd!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marjo_x schreef:voor zover ik weet bestaan er geen wondermiddeltjes , en is het alleen een kwestie van geduld..
Succes
IceEva schreef:Marjo_x schreef:voor zover ik weet bestaan er geen wondermiddeltjes , en is het alleen een kwestie van geduld..
Succes
Ik ben bang dat je gelijk hebt.. aan de reactie's te zien.

Daar wordt het haar broos van, en na een tijdje breekt het af. Bij mijn tinker zijn de manen ook een stuk dunner geworden daardoor.
Dat is wel goed getest en kan ook op mensenhaar worden gebruikt. Het voedt het haar, en je hebt maar een klein druppeltje nodig om erge klitten eruit te krijgen.
Maar snap wel wat je bedoeld hoor, als ik haar op de eerste foto zie 
Ik ga eens op zoek of vragen of ze het hier in de shop kunnen bestellen. 
Maar ik vind het gewoon zonde dat ze wat dunner en minder langer zijn, maar dat komt wel weer goed. Ik ga dat Cowboymagic eens proberen. 

). Zó zonde, er breken toch altijd haren af.
Yinari schreef:Ik kan volledig begrijpen wat je bedoeld. Die van mij heeft ook zo'n mooie bos maar schuurt daar af en toe eens lekker mee tegen een boom (ongeveer elke avond). Zó zonde, er breken toch altijd haren af.
Toch ben ik bang dat het een kwestie van geduld is. Hopelijk is ze definitief van die pijnstiller af, dan heb je die ellende ook niet meer terug!

Angelstears schreef:netjes uitkammen met een goede borstel/kam (ik raad die kam en brostel van öster aan) daarna insmeren/inspuiten met cowboys magic of riders magic van Leovet en dan een paar mooie gelijke vlechten maken
en dit elke week herhalen
mijn shettekind heeft een prachtige bos manen
(heb de hele set van oster, heerlijke borstels)