''spuiten'' jullie ook je stal schoon om de zoveel tijd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

''spuiten'' jullie ook je stal schoon om de zoveel tijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:11

waar ik mijn paard heb staan doen ze 1x in het jaar een ''grote stal schoonmaak''
dit houd in dat we dan met hogedrukreinigers echt alles schoonspuiten.
iedereen doet zijn eigen stal.
echt alles word schoongespoten je kast de muren ALLES!!..
ik vind dit wel fijn.. bij mijn vorige stal moest je maar zelf weten of je het deed.
en als je het deed moest je het doen met een sponsje en een emmertje anders werd het volgens hun een kliederboel.
op deze stal is het altijd een gezellige rommel..
iedereen is er dan bijna en na de hand geven de staleigenaren een barbeque..
maar nou is dus mijn vraag hebben jullie ook zoiets of moeten jullie het allemaal zelf ''uitzoeken''???

groetjes,
Willianne Haha!

Blue_Dreamer

Re: ''spuiten'' jullie ook je stal schoon om de zoveel tijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:59

Op de manege waar ik eerst reeed, waar ook pensionstalling was, is dit niet. Sindskort is er ook een nieuwe eigenaar, en die word zelfs boos als je water gebruikt om de stal schoon te maken:S
Zelf heb ik nu 2 pony's bij mij thuis gestald, en daar maak ik het ook schoon, om zoveel mogelijk de stof weg te houden voor de pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:03

Sta welliswaar bij iemand prive gestald, dus niet op een pensionstaling en doe dan ook bijna alles zelf.

Maar een keer per jaar word hij helemaal schoon gemaakt. De muren eerst met sop, en de rest met de spuit. De vloer wel in een keer met de hoge druk spuit.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:05

Bij ons, en op alle 3 de stallen waar ik heb gestaan, word 1x per jaar grote schoonmaak gehouden.

Ik vind dat erg fijn! want dan weet je ok zeker dat xde staleigenaar er zorg voor draagt.

ik geloof alleen dat het officieel niet mag, wegens bodemverontreiniging ofzo?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:06

1x per jaar zowiezo wanneer de paarden naar buiten gaan.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:11

RUBYWHITE schreef:
1x per jaar zowiezo wanneer de paarden naar buiten gaan.

hoop dat ze 1 keer heel lang naar buiten gaan Knipoog

ik spuit de stal ook minimaal 1 keer per jaar met de hogedrukspuit helemaal schoon. Verder als ik vind dat de stal erg gaat stinken, dan sop ik de vloer (gewoon met emmer, dettol, allesreinigeren een schrobber). Dit is vlug droog, en kan dus ook met slechter weer

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:04

Op de manege waar ik rijd, word er elk jaar een grote schoonmaak gehouden, dan zijn de paarden naar de wei voor 3 weken, en word alles geschilderd, en zadelkamers etc etc schoongemaakt, ben er wel een grote voorstander voor!, waar mijn paard staat, gebeurd dat niet.. daar is het altijd een rommel, en het word onderhouden door één boer. ( zelf probeer ik het wel een beetje netjes te houden.) Vork

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:35

ja zelf vind ik dit ook wel goed.. alles echt een keer goed schoongemaakt. tussendoor mag je dit natuurlijk wel zelf doen maar dan niet te keer gaan met hogedruk reiniger enzo want dan kunnen de hele stallen blank komen te staan zijn namelijk 6 stallen naast elkaar en 6 stallen er weer tegenaan.. ik vind dit zelf wel belangrijk voor de hygiene voor de paarden zelf ook.. bij mijn oude stal was het gewoon een zwijnenstal.. wou heel graag vanalles doen maar mog gewoon niet!!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:25

Ik heb weleens op een stal gestaan waar ze het liever niet hadden dat je het deed, want dat kostte alleen maar water Verward .
Op de stal waar ik nu sta, maken ze er geen probleem van en vinden ze dat ik juist goed bezig ben met schoonmaken. Het is bij ons geen verplichting, je moet het zelf weten of je het doet of niet, maar het wordt in ieder geval wel gewaardeerd Knipoog . Ik heb nu toevallig vakantie dus ben maar gelijk grote schoonmaak aan het houden op stal. Ik vind het er altijd wel van opknappen, alles is weer schoon en ruikt weer lekker fris.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:50

ik heb mijn paarden gewoon aan huis, maar als ze in het voorjaar het land opgaan om daar 24u per dag te blijven (en dan dus ook 's nachts niet meer binnen komen, wat ze dus in de winter wel doen, en dan uiteraard overdag buiten) dan maak ik de hele stal schoon met hogedrukreiniger!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:18

Bij ons op stal is er een weekend per jaar waarop alle boxen schoongespoten worden en alles op nieuw in de verf wordt gezet.
We eten dan met z'n alle en kunnen eventueel zelfs blijven slapen.

Tussendoor doe ik het zelf dan nog eens dunnetjes over. Helemaal uitmesten en daarna met heet water eerste met citronella en 1 keer in de zoveel tijd doe ik dan nog een keer met detol. Waarschijnlijk doe ik eind januari de stal nog een keer echt schoon spuiten dan is hij lekker schoon als het veulen komt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:03

Bij ons op stal worden de stallen ook jaarlijks schoongemaakt en geschilderd. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:17

Ik vind het best wel belangrijk dat een stal minstens 1x per jaar wordt schoongemaakt. Alles gewoon weer lekker schoon en fris Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:20

Ik sta op een pension en daar worden de stallen 1x per jaar schoongespoten en gedesinfecteerd. Meestal vlak voor de veulen periode, zodat de veulens geboren worden in een zo schoon mogelijke stal!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:23

Bij ons op de manege worden ook 1 keer per jaar, alle stallen helemaal schoongemaakt! Doen ze in de zomer, vaak net voor ponykamp, aangezien er dan ook in een paar stallen bedden worden gezet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:26

Bij mij op de pensionstalling wordt in het voorjaar en najaar heel de stal (incl. muren, vloer, plafond, etc.) schoongemaakt. Eventueel de witte muren bijgewerkt met wat verf. Iedereen dient me te helpen en tussen de middag zorgt de pensioneigenaar voor eten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:28

wij doen het bij ons thuis 1x in de 2 weken ongeveer, wij hebben dikke rubber matten
Geen zaagsel of stro, dus 1 keer in de 2 weken spuiten we de matten goed door en de betonnen vloer onder de matten, ook alle wanden en de tralies met het hout worden meegenomen
Hiermee houd je de stallen lekker fris. Ook desinfecteren we het dan goed en door de weeks strooien we wel eens wat poeder op de matten voor een lekkere geur

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:30

Bij ons wordt de stal dagelijks uitgespoten, maar met de gewone tuinslang. Als dit niet gedaan wordt, dan ligt de stront overal in de stal. Vele mensen vind het echt overdreven dat ik dit doe, maar voor mij is het geen probleem en dan is de stal altijd schoon en heb je nergens last van. Naja, heb nu momenteel wel maar één paard, maar een komt een tweede bij, dan zien we wel of ik het nog doe Haha! (normaal wel)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:37

Ja, 4x per jaar Ja

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:39

Ja, meestal 1 of 2x per jaar..

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:02

ik maak mijn eigen stallen ook 2 x in het jaar schoon met de hoge drukreiniger en de wanden met sop en een borstel.
de voerbak maak ik vaker schoon, en haal ook eens per week de spinneraggen weg.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:49

Bij ons word één keer per jaar een grote schoonmaak gehouden. Dan gaan alle stallen leeg en er met de hoge druk in. Als alles weer schoon is, stallen klaar maken. En daarna een lekkere bbq!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:28

eeumm mel we staan op de zelfde stal Knipoog ,,,

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:41

Bij ons wordt het ook 1x per jaar met de hoge druk gedaan! Lachen Zo hou je de boel netjes Ja

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:44

Een aantal keer per jaar.