Hoe maak je een staart dik en de voorpluk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje14

Hoe maak je een staart dik en de voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:03

Heey....
Ik wil graag een mooie dikken staart maar hoe moet je dat doen,
en een mooie voorpluk. Tong uitsteken
dat het een volle bos wordt. Vingers aflikken
Kan iemand me helpen?
graag advies
Groetjes Christa13

GirlyMelis

Re: Hoe maak je een staart dik en de voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:08

uitpluizen !! met een zachte borstel en eventueel anti - klit dat moet je alleen niet te vaak doen is niet goed voor de staart.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:11

En regelmatig knippen. Dat zorgt er voor dat het beter gaat groeien!

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:14

oke maar de manen moeten kort blijven want ze moet knotje in en kort staat sporttiever.
maar ik trek meestal?! is dat erg Bloos!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:16

Koop een speciale manenborstel en ga niet met gewone borstels door het haar zitten trekken. Als je tijdens het borstelen van de staart haren verliest, krijg je nooit een dikke staart. Veel antiklit erin doen en daarna dus van onder naar boven kammen met een speciale staart en manenborstel (heb zelf die van Oster). En dus niet te vaak kammen, alleen voor een wedstrijd. En eens in de zoveel tijd recht afknippen. Als je de manen dikker wilt, moet je ze een keer knippen. Lijkt niet zo mooi, maar die keer erna kun je wel weer gaan trekken. Maar als je paard er geen aanleg voor heeft, krijgt ie misschien nooit een echte volle staart. Het ene paard heeft net als sommige mensen nou eenmaal dikker haar als de ander.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:19

idd wat brennie zegt, klinkt vreemd,wel knippen, anders word het nooit een dikke bos Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:23

niet gaan trekken dan trek je het meestal ook dun.. Heel heel af en toe de staart uitkammen (alleen voor wedstrijd oid en voor het knippen) manen met een gewone vachtborstel over heen gaan, niet een zachte maar ook weer geen harde, midden mode Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:20

invlechten, de staart invlechten lijkt me niet echt een optie, gewoon weinig uitkammen want dan trek je er alleen maar haren uit.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:24

Dat knippen wist ik wel, maar van die voorpluk wil ik het ook wel weten, ik volg dit topic even.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:16

Als je gaat borstelen dan begin je beneden en gaat dan langzaam verder omhoog, zo trek je er weinig haren uit. En vantevoren en erna insmeren met cowboy magic detangler. Echt superspul! Van normale anti-klit wordt het haar broos en gaat breken na een tijd. CM is veel beter voor het haar, kan ook voor mensen worden gebruikt Knipoog

De voorpluk krijg je niet groter, helaas. Die lengte is genetisch bepaald, en als je paardje een korte voorpluk heeft dan is daar niks aan te doen. Je kan er hooguit extentions in laten zetten Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:16

Je kan de manen ook snijden ipv knippen of trekken. Het ziet er dan beter uit dan alleen knippen en je trekt er geen haren uit, waardoor het dunner wordt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:23

Daantje1981 schreef:
En regelmatig knippen. Dat zorgt er voor dat het beter gaat groeien!

Knippen zorgt wel dat het voller lijkt.

Maar het is een fasbeltje dat het harder gaat groeien. Haar groeit van binnen uit, en het begin van het haar (in de huid) weet echt niet dat er aan de onderkant een stuk af is geknipt Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:15

Niet ieder paard krijgt een volle bos, wat je ook probeert. Door te trekken dun je het alleen maar uit, niet handig als je een volle bos wilt. Verder kun je een deel van de manenkam naar voren doen, tot ongeveer zo'n 2 cm achter het hoofdstel. Als je dat naar voren laat groeien, krijg je al meer voorpluk. Het naar voren laten groeien kun je helpen door het die kant op in te vlechten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:50

_angela_ schreef:
Niet ieder paard krijgt een volle bos, wat je ook probeert. Door te trekken dun je het alleen maar uit, niet handig als je een volle bos wilt. Verder kun je een deel van de manenkam naar voren doen, tot ongeveer zo'n 2 cm achter het hoofdstel. Als je dat naar voren laat groeien, krijg je al meer voorpluk. Het naar voren laten groeien kun je helpen door het die kant op in te vlechten.

of nat te maken.

Een vlechtje erin doen Knipoog.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:08

Nergens aankomen bij de staart... Hooguit als je een keer wedstrijd hebt of zo wassen. Niet uitkammen, alleen na 't wassen met bijvoorbeeld equistar.

De voorpluk zelfde verhaal, gewoon niet aankomen, en af en toe een beetje bijknippen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:55

Ik doe er echt nooit iets aan, de staart was ik alleen als ik wedstrijd heb of tussendoor als ik t echt te vies vindt worden (heb een schimmel Knipoog ) voorpluk alleen met een beetje klitvrij maken zodat ik er makkelijk een vlechtje in kan maken.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:11

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEKBYJCS.jpg

Dit is een gedeelte van de enorme bos haar van mijn kwpn, ik kreeg hem met een dun staartje en uitgetrokken dunne manen Clown Ik borstel zijn staart iig 3x per week helemaal uit, en knip 1x per maand zo'n 5 cm van de manen/staart af, het groeit nl als kool Nagelbijten / Gniffelen
Heb vanmiddag concours, zal met invlechten even een foto maken van zijn staart nu Ja