Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik weet zelf nite wat heermoes is en ik denk veel bokkers niet..
maar als je paard geen simpthome heeft dan kan hte niet veel kwaad.. en het is echt maar een klein beetje?? gewoon een stukje gemaaid? en anders voor de zerkheid even dierenards bellen om te vragen of het kwaad kan.. even bellen kost niks
lottehorse schreef:oo maar dat heeft mijn paard ook wel een xtje gehad! is dat zo gifig dan?? naja kan geen kwaad 1 hapje
_Laura schreef:Hoe kun je weten dat het geen kwaad kan terwijl je net zegt dat je het niet kent?
Ik ken het iig niet, dus kan er niks over zeggen.

beantsje schreef:Ach even proeven zal voor heel veel plantensoorten wel loslopen (incl. kruiskruid). Alleen taxus is in hele kleine hoeveelheden dodelijk.
paard bij ons in de wei graasde onder het hek door om een hapje aardappelblad te proeven....viel meteen dood neer (niet dus)
) en dat lijkt veel opelkaar en je hebt er nog eentje maar daarvan ben ik de naam kwijt. Dus het eerste wat bij me op kwam was van heb je wel echt heermoes gezien. En idd als je paard geen symptonen vertoond zal het wel meevallen, hou het wel in de gaten. Daarnaast ben ik benieuwd waar je het vandaan hebt gehaald dat heermoes giftig is....pure interesse wist het nl niet.. 
_Laura schreef:Zij zegt net zelf; "is dat zo giftig dan?"
Dan lijkt het me niet dat je het zodanig kent dat je dat erover kan oordelen.
elibeest schreef:nee dan zou het geen problemen op moeten leveren, het verlaat het lichaam nl. weer. Het is niet zoals het JKK dat het zich ophoopt in de lever.