Mijn eisen zijn niet zo heel erg veel maar voor mijn knollie wel eeen noodzaak.
Iedere dag of 24 uur per dag buiten. Hoeft niet eens in de wei als hij maar uitloop heeft. En een mogelijkheid om bij een erg bezweet of ziek paard em in een box te zetten. Is het wel op gras moeten ze om kunnen gaan met een paard at niet veel mag hebben. Dus ook bereid zijn om paard een graaskorf te hebben rondlopen. of een kaal stuk weiland hebben. Eis lijkt simpel maar inmiddels weten we dat er stalhouders zijn die een graaskorf zielig en paardonvriendelijk vinden.
Flexibel zijn met voeren of juist niet voeren, knollie mag niks hebben wordt hij ziek van maar niet elke stalhouder ziet dat in of accepteerd het en geeft dan toch dingen. Met als resultaat een ziek paard. Geen kuil en liefst bij een box geen stro of vlas ivm allergie en vlas eten.
Een mogelijkheid om te rijden/longeren, mag op zand mag op gras hoeft niet eens een echte bakmaat te hebben. Het liefst de kar op het terrein kunnen stallen.
Maakt me niks uit hoe het terrein eruit ziet al heb ik liever een rommeliger dan steriel terrein. Uitrijmogelijkheid zou fijn zijn maar hoeft niet eens eigenlijk.
We zijn heel vaak terug geweest op verschillende tijden zowel aangekondigd als onverwachts. Krijg je meestal wel een goed beeld van een stal.
Wat we vooral hebben gevraagd is hoe ze omgaan met een paard met wat problemen. Of ze er mee om kunnen gaan dat een paard niet veel mag eten, dat ze zeker niet zonder ons te waarschuwen van hooi kunnen veranderen zodat wij rekening kunnen houden met het feit dat hij ziek kan worden. Hoe ze handelen als een paar dwat mankeert, bellen ze eerst een dierenarts bij ernstige dingen of wachten ze tot een eigenaar contact opneemt. En nog veel meer eigenlijk.