binnenkort naar andere stal, hoe doen met weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

binnenkort naar andere stal, hoe doen met weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:59

ik zit erg te twijfelen hoe ik het gaat doen met mijn paard in de weide.

ik kon kiezen alleen, of met nog 1 paardje of in een groep.

ik heb gekozen voor de groep. Alleen wordt hij depri, naja zal wel mee vallen. ALs hij samen met 1 staat wordt hij zo klever bij dat paardje. (daar ken ik hem goed geneog voor Tong uitsteken)

Maar nu komt het.Ze zei dat het ook mogelijk was eerst in een kleine groep en daarna samen met de rest. Nu zit ik te denken kan het ook gewoon in 1x in de groep? Als bij de stal waar ik nu sta een paardje komt. GAat die ook gelijk de grote groep in. En er is nooit wat ernstig gebeurd.

Of moet ik hem toch maar eerst met een kleinere groep (weet niet hoe groot die is)

Mijn hafje is heel sociaal. hij ken met alles. merrie's, ruinen, hengsten weet ik niet Tong uitsteken maar vast ook wel want hij is zelf pas op zijn 6e geruind. veulens. Echt maak hem niks uit. groot of klein hij kan met alles. WEl is hij aventoe wat dominant. Maar niet gemeen dat hij een paard uit het weiland trapt ofzo.

Hij wilt graag de baas zijn, maar weet hij at het niet lukt dan vind hij het ook best, en laat hij dat paard met rust. Voor merrie's heeft hij wel wat ontzag. Hij heeft ook geen neigingen tot dekken,

dus wat zouden jullie doen?
gewoon gelijk in de grote groep, of eerst in een kleinere.

dolor

Re: binnenkort naar andere stal, hoe doen met weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:59

ik zou hem gelijk in de grote groep doen. heb ik met mijn paard ook gedaan en dat was geen elke probleem. een beetje snuffe, wat gillen, wat happen, een bokje, sprintje trekken en daarna stond iedereen weer rustig te vreten. ook alle andere paarden de nieuw komen worden direct in de groep gezet en er zijn nooit problemen mee geweest. meestal is de eigenaar er zelf en de staleigenaresse ook, dus die houden de boel een beetje in de gaten.

8nnemiek

Re: binnenkort naar andere stal, hoe doen met weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:33

Ik heb mijn paard toen eerst bij een ander paard gezet, om daar vriendjes mee te worden, en daarna samen in de kudde gezet.
Het kan gebeuren dat de leider van de kudde het paard er niet bij wil, en de rest van de kudde dan samen met de leider er achteraan gaat. Als hij dan al een vriendje heeft dan kan die hem n beetje in de kudde brengen.