shampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_

shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 16:57

hoi, vandaag hoorde ik dat de paarden van een zeer goede sportstal hier ook gewassen worden met shampoo van de witte producten
(k weet niet of iemand dat hier kent?maar dat is zo het huisproduct van de supermarkt, en dus geen speciale paardenshampoo)
K had hier eigenlijk nooit bij stilgestaan, en vroeg mij af of dat dit schadelijk is, of dat het gewoon wel kan?

xannemijn

Re: shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:38

Gewoone Shampo kan wel. Dat doet een Vriendin van mij ook. alleen er mogen bepaalde
dingen neit in zitten volgens mij maar wat dat is weet ik niet

Iris_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:39

Ik vind zelf gewone shampoo niet fijn.. ik gebruik wel altijd zilvershampoo (van kruidvat merk) voor de witte benen. en creme spoeling (ook kruidvat) voor de staart.. verder heb ik shampoo die een ruitershop hier in de omgeving zelf maakt! echt SUPER fijne! worden ze onwijs zacht van en gaan mooi glimmen:)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:28

Ik gebruik altijd gewone shampoo, nooit problemen. Je moet het gewoon altijd goed uitspoelen. Als je paard erg gevoelig is kan je ook zeepvrije shampoo kopen (babyshampoo of die van neutral geloof ik).

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:18

ik gebruik altijd gewone shampoo ook, van een heel goedkoop merk zo'n fles waar Shampoo en cremespooling in 1 zit!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:03

Gewone shampoo kan prima hoor, misschien bedoel je zilvershampoo? Of bedoel je gewoon shampoo in het algemeen, dus alle shampoos in de winkels.

Airborne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:29

Ik denk dat je speciale paardenshampoo voor witte paarden bedoeld. Die bestaat namelijk en lijkt me ook logisch dat een sportstal die gebruikt ivm de wedstrijden, witte paarden worden daar gewoon mooier wit door dan door een gewone shampoo.
Bij de meeste paarden kan je gewone shampoo gebruiken (net als bij mensen zijn er natuurlijk uitzonderingen die overgevoelig reageren). Tenzij je paard regelmatig schuurt, dan hebben ze goede medicinale shampoos bij de ruitersportzaken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:34

Ik denk dat de TS een shampoo van eigen merk van de drogist oid bedoelt. Als het een milde shampoo is, kun je het gebruiken, als je het maar goed uitspoelt. Een paardenhuid is wat gevoeliger dan een mensenhuid, eventuele zeepresten kunnen voor irritaties zorgen. Daarom is speciale paardenshampoo uitgevonden. Ik heb een keer een geval meegemaakt waarbij de eigenaar een wit paard met hondenshampoo voor witte honden had gewassen (dacht goedkoop uit te zijn) omdat hij naar een keuring wilde en het paard wit moest zijn.
Uiteindelijk kon hij niet naar de keuring toe omdat zijn paard onder de bulten zat (allergische reactie).

Gewone shampoo kan best voor staart of manen, maar een heel lichaam zou ik er niet mee doen.

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:51

danku voor jullie reacties!
inderdaad cassidy, het is een eigen merk van de supermarkt, want mn paard is een zwarte, dus denk dat ik dan een beetje bedrogen zou uitkomen, moest ik witte paarden shampoo zoeken Lachen
Ik ga voor de zekerheid dan toch maar speciale paardenshampoo kopen, liever net iets meer betalen,dan een paard dat er misschien nadeel van ondervindt.

aimeetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:59

ik gebruik altijd gewone shampoo, en mijn paarden hebben nooit ergens last van. dus ik denk dat het wel kan Knipoog Haha!

Claudia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:29

Baby shampoo is volgens het beste

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:32

Volgens mij koop je toch het beste paardenshampoo Knipoog .
En als je gewone shampoo koopt zou ik wel voor een zachte en zeepvrije gaan. (babyshampoo ofzo bv.) Maar ook als je paardenshampoo koopt is het beste om zonder zeep te kopen want zeep neemt nl. het vetlaagje vd paardenvacht veel meer weg.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:10

Misschien groene biotex? Ikzelf gebruik Cavalcura van divoza, bevalt ook goed.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:24

Zwitsal Haha! Ruiken ze meteen lekker naar baby'tjes Tong uitsteken

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:52

ik gebruik ook zwitsal. Als het goed is voor baby'tjes dan vast ook goed voor mijn paard!

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:24

ik gebruik head en shoulders Tong uitsteken

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:55

PH neutrale shampoo's kunnen prima Ja ik gebruik speciale shampoo van Cavalor deze spoelt goed uit wat "mensen" shampoo minder doet.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:01

Ik gebruik altijd Babyshampoo, gaan ze ook heel lekker van ruiken Knipoog Voor staart en manen kun je wel een gewone shampoo gebruiken, voor het hele lijf zou ik wat voorzichtiger zijn met het uitkiezen van je shampoo

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:30

Zelf gebruik ik altijd gewone vloeibare groene zeep.
een natuurprodukt, want het lukt nooit, om de shampoo er helemaal uit te spoelen , wat schuren ed veroorzaakt.
En als er iets van de groene zeep achter blijft is dat niet zo heel erg.
Maar toch het paard zeer goed afspoelen.

Flowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:33

Mijn dochter gebruikt altijd babyshampoo voor haar paarden, en dan ook rustig de "huismerken" hoor....

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:22

Ik deed zelf meestal zn voetjes en staart met vloeibare Driehoek zeep. Ruikt citroentjes fris en maakt goed schoon. makkelijk uit te wassen, was ook nooit bang dat er restjes achter zouden blijven. de vacht wastte ik nooit. In de zomer lekker afspuiten, in de winter elke keer na het rijden onder de spuit zn hoeven schoonmaken. Mn paard was wel donkerbruin dus flink stoffig. hij had ook een tijd op zaagsel gestaan, vooral zijn manen waren vaak wat vettig, maar ik deed er eigenlijk niet veel aan. Af en toe een opgedroogd baby doekje nat maken en over hem heen halen, meer wou ik niet op zijn vacht.