wat moet ik nu doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sabinee

wat moet ik nu doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 11:53

ik heb ff jullie hulp nodig..

ik heb mijn paard bij een mini camping staan kamperen bij de boer.
Geen enkel probleem verder hele dagen in de wei bak erbij.
Maar nu komt het de mensen op de camping hebben kinderen nou geven die kinderen de paarden de hele tijd brood.
Dat vind ik niet fijn want die vanmij komt al zo lastig uit de wei dat ik haar ook soms moet lokken met lekkers maar als die kinderen er zijn geweest komt ze dus niet meer.....
Vanmorgen ging ik rijden had brood mee(voor de zekerheid) komt de "boerin" eraan of ik MIJN paard niet zovell brood wou geven anders kwam ze bij de kinderen niet meer
Nou sorry hoor zei ik het is mijn paard ik wil niet eens dat die kinderen haar wat geven (mijn paard staat met shet en 2 friezen in de wei).
Zegt zei maar de kinderen vinden het zoleuk ik zeg zo maar ik niet en het is mijn paard....
Wat zouden jullie nou doen wil haar daar niet weg halen het is vakantie dus het is maar heel even dat die kinderen er zijn maar vind dit zoooooo vervelend(als ik ga rijden zitten al die kinderen om me heen te draaien maar dan stuur ik ze weg paard word er heel onrustig van)
hebben jullie ideeen??

groetjes

P_A_R_Love

Re: wat moet ik nu doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:59

ik vindt inderdaad ook dat die kinderen er mee op moeten houden hoor !
het is jou paard.
misschien moet je er op gaan leteen en aan de kinderen vargen of ze het niet willen doen en misschien kan je aan ze uitleggen warom niet.
misschien snapen ze dat

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 12:16

ja dat heb ik al geprobeert heb het ook tegen de ouders gezegt dan zeggen ze is goed maar als ik dan uurtje later weer kom staan ze er weer bij.
Ik heb het ook tegen de "boer" gezegt maar die doet er dus ook niks opuit die vind het gezellig voor de kinderen...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:16

Even los van het wel of niet kunnen vangen van het paard... Brood kan afschuwelijke (verstoppings)koliek veroorzaken, zeker als het nog vers is en in grote hoeveelheden wordt gegeven. Misschien kun je dat tegen die boerin zeggen? Bij een van de paarden hier op stal is een meter brood in zijn darmen aangetroffen toen hij een koliekoperatie moest ondergaan. Hij heeft het net aan overleefd.

Als er hier op stal íemand van buitenaf het in z'n hoofd haalt onze paarden brood te voeren, wordt diegene direct weggestuurd.

Nu hoeft natuurlijk niet elk paard ziek te worden, maar als ik jou was zou ik niet het risico nemen dat een ander je paard ziek maakt. Zelf zou ik een 'verboden te voeren' bord ophangen, en desnoods uitleggen waarom het niet nodig is dat anderen een paard bijvoeren. Laat die maar naar een kinderboerderij gaan of zo.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 12:22

ja daar dacht ik dus net ook aan als ze vers brood geven. Zelf geef ik het als het opgedroogt is.
Ik baal er ook enorm van bordje kan ik proberen maar dan zit ik met de shet die is van hun zelf die mogen ze wel voeren daarom staat ie er ook.
De friezen en die van mij zijn pension maar staan allemaal bij elkaar in de wei.
Nu heb ik vakantie dus check ik geregelt maar maandag moet ik weer werken fulltime.
Maar ik ga dat zeker zeggen van dat brood wat verstopping kan maken misschien dat ze luisteren dank je

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:08

Klinkt of ze niet al teveel verstand van paarden hebben... Misschien ook maar even uitleggen dat hun shet óók ziek kan worden? Behalve de kans op koliek, is zo veel eten namelijk ook erg bevorderlijk voor hoefbevangenheid...

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:41

ja dat is de shet ook heel vaak ik heb daar al zovaak wat van gezegt.
Toen ik een x de DA erbij had heb ik hem ook de shet laten zien hij is toen met de boer gaan praten maar dat heeft niks geholpen.
Ze zeggen zo ging dat vroeger ook.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:29

Tjsa.. zo'n buurman hadden wij hier ook. Die gaf z'n paarden altijd (groente-) etensresten.. Duizend keer gezegd dat het mis kon gaan. Nu, jaran nadat zijn twee paarden allebei aan koliek zijn overleden, is het kwartje bij hem gevallen en geeft hij zichzelf de schuld ervan. Terecht.

Maareh... persoonlijk zou ik als het hier om mijn paarden ging, en er niemand is die luistert, echt een andere vakantiestalling gaan zoeken hoor. Nou, veel succes!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:31

misschien een mand neerzetten waar men het eten in kan doen, buiten bereik van de pony's,
en of op vaste tijden samen met de camping kinderen de pony's voeren?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:44

De kinderen moeten er gewoon mee ophouden. Dan kan jemisschien met de Boerin afspreken dat als jij erbent dat ze dan je paard na het rijden eenbroodje geven .. en dat ze het eerst aan jou moeten vragen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:48

kwam gisteren in wei en vond nog restjes witte kool liggen

fijn hoor dat mensen ze willen voeren, ze zijn alleen al veeel te vet ( kan helaas nu niet veel aan doen, geen zadel, geen plek om te rijden en tijdelijek wei)
T is dat ik bijna wegga da, anders kwamen er gagarandeerd bordjes te hangen

Wat zeggen de eigenaren van de friesen ervan??
En jij betaald toch voor je stalling, vin dik ook iet netjes dat hun gewoon zeggen dat je geen vrood kan voeren ivm kindjes die dat willen doen
Is jouw paard, en jij betaqald voor die stalling

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:04

Heel vervelend, en ik zou het ook niet moeten hoor.
Zou anders een bordje neerhangen, niet voeren Knipoog zou niet altijd helpen, maar het kan ook wat afschrikken.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:52

Welke kleur heeft je paard ? Mss kan je dan een bordje ophangen van bv: bruine paard niet voeren a.u.b ! Desnoods zet je erachter : wegens ziekte of allergie ...? En mss met een foto van jou paard erbij zodat ze zeker weten welke ze niet meer mogen voeren ...
Het is eigenlijk zot dat je zoiets moet doen zodat die irri kinderen zouden stoppen met voeren ....
Maar toch ...ik zou ook het risico niet nemen dat je paard mss ziek erdoor kan worden.
Je hebt natuurlijk van die mensen die toch blijven voeren ...zelfs al hangt er een bord of ben je met hun gaan praten ...
Supr irri ....!
Succes !! Knipoog

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 13:16

ja dat is wel goed idee maar mijn paard is zwart/bruin de friezen ook en de shet ook maar kan idd zeggen van allergie want dat heeft ze ook echt ze heeft een pollenallergie ze heeft daar ook medicijnen voor .
Ja het is echt gek dat ik zoiets moet doen.
Ze vroegen ook of ze er een x op mochten maar ik zei gelijk nee daar komt niks van in.
Want als ik dat doe heb ik ze er nog vaker lopen

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:02

Door alles rustig en vriendelijk uit te leggen bereik je vaak het meeste. Leg uit waarom het slecht is om steeds brood te voeren, waarom ze onrustig wordt en geef alternatieven. Laat ze een keer je paard een klein stukje borstelen. (Ook duidelijk maken wanneer je weer verder moet met je eigen ding en daardoor geen tijd meer voor ze hebt.) Dit zullen ze vast heel leuk vinden, ze vinden jou ook heel aardig dan en daardoor hebben ze ook wat voor je over. Want ondanks dat je gelijk hebt en in je recht staat, zul je denk ik het minst voor elkaar krijgen door heel erg op je strepen te staan. Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.
Succes!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:16

Oei ja als ze ongeveer dezelfde kleur hebben en die kindertjes weten er nix af dan zouden ze hun kunnen 'vergissen'.
Ja en dat van dat rijden, hoe kunnen ze nu nog zoiets hopen ?
Trouwens je hebt gelijk, als je dat toelaat, dan komen ze alleen nog maar aanlopen ...
Ja mss kan je ze idd een keertje laten borstelen ...maar langs de andere kant dan komen ze mss ook meer aanlopen ...en gaan ze niet meer de hele tijd brood willen geven, maar de hele tijd willen borstelen ...en het zijn nog kinderen die niet weten hoe ze moeten om gaan met paarden, er kunnen dan dingen gebeuren enzo ...dus als je het zo dan bekijkt is dat ook geen goeie oplossing ...
Ik ben in elk geval aan het denken erover maar nu schiet me geen oplossing meer te binnen ...
Ze moeten het gewoon accepteren dat het jouw paard is en dat je niet wilt dat ze jouw paardje voeren. Mss kan je het gwn eens zeggen tegen hun als je ze nog een keertje ze jouw paard zie voeren. Vraag je gwn of ze willen stoppen met voeren omdat je paard allergisch is.
Haha! Knipoog