@ikke: ik rij ongeveer 4x per week, longeren tussendoor, 1x per week les.
Halogeenlampen vind ik zelf geen fijne lampen om onder te rijden, uiteraard is dit van de hoogte en stand afhankelijk, de mijne verlichtten de hoeken niet goed, waardoor de paarden automatisch de hoeken gaan mijden ivm bakkabouters en andere griezelige dingen die weleens op de loer kunnen liggen in het donker. Mijn oude bak had halogeenlampen van 1000 watt, maar die waren te laag opgehangen, waardoor je enorme slagschaduwen kreeg.
In mijn huidige bak is 1 halogeenmetaaldamp (ik denk dat íe zo heet) aanwezig, hij hangt nu op 6 meter in een hoek en verlicht slechts een gedeelte van de bak en heeft een opstarttijd van idd ongeveer 10 minuten. Het is zo'n lamp die je niet eventjes aan en uit mag doen, heeft tijd nodig. Het licht zelf is vrij wit, wel fijn om mee te rijden. Mijn bak is 21x41 mtr. dus ik zou er minimaal 3 bij moeten hebben en op de lange zijde laten plaaten. De bak is zeer goed bereikbaar, zowel met vrachtwagen, tractor e.d. Electriciteit en voorzieningen zijn meer dan genoeg aanwezig voor kabels trekken.
Goede verlichting vind ik zeer belangrijk, ik heb er dan ook best wel wat voor over.
Heb je enig idee welke bedrijven deze lampen installeren? Kan ik eens een offerte opvragen!
Alvast bedankt voor de reacties tot zover!