Massage apparaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Massage apparaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 14:43

Zijn er mensen hier die 'humane' apparaten gebruiken om hun paarden mee te masseren, gewoon voor de lekker zeg maar (dus zonder medische noodzaak, of ondeskundig gepruts Knipoog ). Er zijn tegenwoordig legio van dat soort apparaten te koop tegen schappelijke prijs en aangezien ik het zelf óók heerlijk vind om gemasseerd te worden lijkt me dat voor een paard ook geen gek idee Tong uitsteken . Nu masseer ik regelmatig met wat Favorit Fluidum gewoon handmatig (nooit een cursus gevolgd ofzo, gewoon op gevoel) en dan staat mevrouw echt te genieten, maar dat resulteert nogal eens in lamme handjes dus zo'n apparaat lijkt me wel een uitkomst!

Dit soort apparaten bedoel ik: http://www.factoryprices.nl/index.php?cPath=89_413

_sjors_

Re: Massage apparaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:09

Ik zou er nooit zelf mee aan de slag gaan, mijn paard is een tijdje geleden door de fysio behandeld met zo'n apparaat, maar die wist wel precies waar ze mee bezig was.
Ik heb wel een cursus paardenmasseren gedaan, dat is best leuk en leerzaam voor als je je paard eens wil masseren. Dan weet je ook precies welke plekken je moet masseren en welke juist niet. En ook wanneer je wel of niet moet masseren.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 22:13

Ik geloof absoluut niet dat je zelf echt schade aan kunt richten met zo'n apparaat, aangezien ik ook aangeef dat je er niet mee moet gaan prutsen Knipoog. Je moet niet verwachten zelf verklevingen/blessures te kunnen behandelen natuurlijk, maar gewoon 'oppervlakkig voor de lekker' kan prima hoor. En met een beetje verstand van de anatomie (ik heb 3 dikke pillen liggen, daarnaast 2 jaar bewegingswetenschappen gestudeerd dus ook niet onbekend met de materie) kan het al helemáál niet fout gaan lijkt me!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:18

Ja, ik heb de medisana voor mijn paard, is normaal voor mensen. Heb deze op de kliniek in Bodegraven gekocht.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:21

Remember schreef:
Ik geloof absoluut niet dat je zelf echt schade aan kunt richten met zo'n apparaat, aangezien ik ook aangeef dat je er niet mee moet gaan prutsen Knipoog. Je moet niet verwachten zelf verklevingen/blessures te kunnen behandelen natuurlijk, maar gewoon 'oppervlakkig voor de lekker' kan prima hoor. En met een beetje verstand van de anatomie (ik heb 3 dikke pillen liggen, daarnaast 2 jaar bewegingswetenschappen gestudeerd dus ook niet onbekend met de materie) kan het al helemáál niet fout gaan lijkt me!

Nou als je zo zeker bent van je zaak, succes ermee dan Knipoog !

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 22:29

kimmie1 schreef:
Ja, ik heb de medisana voor mijn paard, is normaal voor mensen. Heb deze op de kliniek in Bodegraven gekocht.

Ok, en hoe bevalt dat? Bij zowel jou als paard?

Sjors, ik geloof écht niet dat je met 'normaal' gebruik schade aan kunt richten met zo'n apparaat. Het moet alleen niet gebruikt worden door mensen die denken dat ze wel even vanalles op kunnen lossen zo of die het gebruik van dat apparaat dan gelijk stellen aan een specifieke sportmassage, dáár heb je idd nadere kennis voor nodig. Maar zo heb je ook prutsers die denken dat ze wel even de fysio na kunnen doen of de DA met een buigproef ofzo Knipoog. Ik vond jou post overkomen alsof het echt puur en alleen door deskundigen gebruikt mag worden, terwijl ik het zo zie als 'uitbreiding' van de poetsbeurt (waarbij je ook al het paard overal 'masseert' en de bloedsomloop stimuleert, míts je het poetsen serieus neemt natuurlijk Schijnheilig ).

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:31

Het bevalt mij en paard heel goed. Hij heeft artrose in zijn hals, en liep op drie benen. Nadat hij gekraakt was hebben ze dit apparaat bij hem gebruikt, en daarna ben ik het na uit leg van hun ook gaan gebruiken en hij is weer 100% zuiver en vind het heerlijk dat ding.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 22:34

Ok, bij jou is het dus voor meer dan gewoon voor de lekker Ja! Wel fijn dat je hem nu op zo'n manier kunt ondersteunen!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:46

Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat je er inderdaad niet mee moet gaan prutsen en dat je er wel iets over moet weten voordat je eraan begint zoals je zelf ook al aangeeft. Tijdens de cursus is mij dat ook duidelijk verteld, niet zelf gaan dokteren en als je paard wel een probleem heeft dan door een deskundige laten behandelen. Uit jouw post begrijp ik dat je daar hetzelfde over denkt als ik dus daar zijn we het dan in ieder geval over eens Haha! .
Bij normaal gebruik kan je er volgens mij ook geen schade mee aanrichten maar er zijn mensen die denken dat als je paard bijvoorbeeld gevallen is spierspanningen weg te masseren. Dat kan dan weer wel schadelijk zijn als er een blessure zit omdat die spierspanningen dan juist nodig om de blessure te herstellen.
Ook voor het gewone masseren zoals jij doet, is het gewoon handig om te weten waar je het beste kan beginnen, welke plekken, hard of zacht en dat soort dingen. Ik zeg niet dat je zo'n cursus moet doen, maar het kan heel nuttig zijn voor iemand die er geen ervaring mee heeft. Ik heb er zelf namelijk heel veel aan gehad en ben ook beter gaan begrijpen hoe een paard in elkaar zit. Misschien weet jij dat al uit je drie dikke pillen en uit je studie, maar dat kon ik uit je beginpost niet opmaken.

marcellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:25

wij hebben ook zo'n apparaat, een inventum met "2 koppen".
paardje heeft altijd een gevoelige rug gehad, ooit een een wervel verschoven gehad, en we zijn op aanraden van de da dit gaan gebruiken, eerst zelfs van de da geleend om te proberen! het werkte goed, ze onspande er lekker van. nu gebuiken we m eigenlijk altijd wel na het rijden, en ze vind het echt heerlijk!!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:00

Citaat:

Ik heb hem ook (alleen dan via de dierfysio gekocht) en bevalt super. Pas alleen op dat je niet te dicht bij het bot komt. ik gebruik hem alleen op de rug/lende spier en de achterhand om mijn paardje iets losser te krijgen. Ik ben pas bij de dierenarts geweest en die vond het zelfs heel verstandig dat ik dat deed.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 11:07

Ik denk dat ik er maar een ga bestellen! Of ik rij even langs Bodegraven, dat is letterlijk om de hoek bij mijn vriend Ja