de staart gaat er aan!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

giesam

de staart gaat er aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:31

Hoi,

Mijn pony staat samen met nog een ander paard in de wei. die vrouw wil haar paard maar kort houden dus krijgt mijnes ook minder. Ze zien er allebei goed en gezond uit, alleen heb ik nu een probleem! want dat paard eet de straart van mijn pony op. ze heeft nog maar een dun plukje over en de rest is kort! het ziet er niet uit. Kan dat door verveling komen dat ze misschien op een te kort veld staan? Ik heb net anti bijt gehaald, en hoop ik dat het laatste blijft want anders vind ik het echt heel zielig!.

Heeft iemand hier ervaring mee? dat andere paarden de staart op eten? ik weet dat veulens dat doen, maar deze is al 9 jaar en dan nog die streken??

Gr. Amanda

linnie28

Re: de staart gaat er aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:32

ik zou eerst anti bijt er op doen als het dan nog steeds is zou ik vragen aan die vrouw of het gras wel hoger mag staan anders gaat zen staart aan de galemize

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:34

ik zou anti bijt of azijn in de staart doen om te proberen te voorkomen dat het restant van de staart ook verdwijnt. Mocht het andere paard het niet opgeven zou ik vragen de paarden te splitsen. Hierdoor kun je je paard ook meer gras geven.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:34

Ik hoop toch ook echt dat het lukt. Maar was dat in 1 keer dat er nog maar een plukje over was? Want ik zou het persoonlijk niet zo ver laten komen dan. Een draadje door de wei of meer grs of omstebeurt buiten of voor afleiding zorgen. Maar ik zou het toch wel erg vinden als iemand anders paard mijn paard zijn staart zou afbijten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:48

Ik ken ook een (wat) oud(er) paard die dat ook doet, rond de 20 en het is idd zonde. Maar kun je ze niet apart zetten, dus een draadje er tussen spannen?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:05

Heel erg zonde....
Hoop voor je dat dat antibijt werkt. Anders zou je nog hertshoornolie kunnen proberen. Dat werkt zeker.
Succes!

Manouk_puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:39

Je kan op knoflook poeder ind e staart doen. Dat stinkt heel erg!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:22

Mijn veulen heeft de staart van mijn merrie even in 1 nacht lekker kort gevreten! Direct anti-bijt erin gespoten elke dag en toen heeft ze er ook niet meer bijgezeten, tot ze bij een ander paard in kwam te staan na het afspenen, maar daar was ik gelukkig ook weer snel bij met de spuitbus en ze vinden het echt wel vies hoor!