sloten uit laten baggeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

sloten uit laten baggeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:17

Sinds begin dit jaar huur ik een wei in Wijngaarden (zuid-holland) voor mijn paardjes. Hier moet ik zelf alles onderhouden, zo ook de omliggende sloten. Nu is mijn verteld dat 1x per jaar je de sloten moet laten uitbaggeren van het waterschap. Weet iemand voor welke datum dat gedaan moet worden? Doet een loonbedrijf dit ook? Wat kost dat ongeveer? En misschien kennen jullie iemand in de omgeving van Wijngaarden die dit doet en kunnen jullie mij het adres geven?

Elinaa

Re: sloten uit laten baggeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:54

Ik weet niet of ik je hiermee help, maar wij huren ook stukken weiland met sloten erom, die worden wel uitgebaggerd, hier betalen wij gewoon elk jaar een klein bedrag voor, hoeveel da tis weet ik niet want dat zit bij de pachrprijs inbegrepen. Misschien heb je of kun je zo'n regeling maken?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:55

Je kan het het beste eens vragen aan één van je buren, die weten het vast wel. En misschien kan je dan idd meedoen met een regeling, dan heb je er meteen geen omkijken meer naar. Zo gebeurt het hier in de buurt ook, de meeste hebben met een stel het eea afgesproken en krijgen alleen één keer per jaar de rekening op de mat.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:17

ik laat dit altijd door een loonwerker doen enkele honderden euro's echter een lang perceel totaal denk ik 1500 / 1600 mtr. wat gedaan moet worden. (uurloon en materiaalgebruik kosten per uur)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:30

volgens mij moet dat voor 1 november gedaan zijn...

wij laten het gewoon door een loonbedrijf doen om het jaar... de ene keer regelen de buren het en krijgen wij de rotzooi en het andere jaar regelen wij het en dan krijgen de buren de rotzooi Haha!
wat het gaat kosten is afhankelijk van hoeveel er gedaan moet worden....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:34

Bel het waterschap even, dan weet je het precies.
Ze bijten echt niet hoor Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:14

Welk waterschap is dat dan? Weet je zeker dat JIJ dat moet doen en niet de land-eigenaar of het waterschap zelf? De afdeling beheer en onderhoud van je waterschap kan het je zo vertellen en inderdaad, ze bijten niet. Misschien wordt je wijzer op hun site (hebben alle waterschappen).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:38

Inderdaad even navragen wie er verantwoordelijk is voor de sloten langs jouw perceel. De eigenaar/vorige eigenaar weet dat vast wel. En anders navragen bij het waterschap (en als het niet gedaan is krijg je vast wel een herinnering na de eerste schouwingsperiode Knipoog )

Ik had vorig jaar met de buur-boer afgesproken toen we hier kwamen wonen dat we het om en om zouden doen, maar vandaag toch maar gevraagd of hij het niet wilde regelen en dat wij het dan betalen. Vanaf zijn kant kan hij goed bij de sloot omdat hij geen omheining heeft (maait alleen) en hij heeft het materiaal om het op te ruimen en de ruimte. Gelukkig wilde hij dat wel en krijgen wij gewoon de rekening op de mat... Scheelt een hoop zorgen, gedoe en geregel voor ons...

Zou dus zeker overleggen met de buurlandeigenaren of er iets af te spreken of te regelen is...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:35

Wij zijn ook verantwoordelijk voor onze sloten. Wij maaien ze een paar keer per jaar uit en als het nodig is, laten we een vriend van ons komen die een kraan heeft.
Eens per 2 of 3 jaar maakt het waterschap de sloten nog een keer extra schoon.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:32

Ik heb het nog even nagevraagd voor de zekerheid.

De sloten die tussen je eigen land en het land van de buren liggen, dien je iig voor de helft schoon te maken. De sloot is nl. voor de helft van jou en voor de helft van de buren.

De sloten aan de kant van de weg zijn half van jou en half van het waterschap.
Als het waterschap de sloten baggert en ze mogen de troep bij jou op het land gooien, betaal je niets.
Moeten ze het meenemen, dan betaal je een X bedrag aan het waterschap.

Wij hebben sloten deels van ons en de buren (dus dat regelen we onderling) en hebben ook gedeelde sloot met het waterschap.
Die mogen het bij ons op het land gooien en daarom betalen wij niets.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:42

bij ons staat er aan het begin van de polder een bord met datum waarop de sloten gedaan moeten zijn en wordt het vermeld in het plaatselijke huis-aan-huis blad.
De sloten laat ik schoonmaken door door een loonbedrijf.We hebben afgesproken dat als hij in de buurt werk moet verrichten tegelijk onze sloten doet.
Het kost mij ongeveer 150 euro per jaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:41

Wat zijn dat voor watergangen die jullie moeten schoonhouden? Zijn dat de sloten die alleen voor jullie eigen afwatering zijn, of zijn daar ook watergangen bij die water van grotere gebieden afvoeren??

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:00

Bij ons zijn het de eigen watergangen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:28

Ik heb het mijn een loonbedrijf nagevraagd en bij ons moet het voor 1 november gebeuren. Hij doet het stuk voor € 50,00 dus dat vind ik nog eens een koopje. Ik kan zelfs mijn schrikdraad laten staan omdat ze er over heen kunnen komen met de grijper. halverwege oktober bel ik hem terug om een afspraak te maken.
Dus dit is opgelost.