Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carri schreef:éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.
Desiree"]
[quote="Carri schreef:éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.
Ik heb vroeger een paardje gehad, wat door de nieuwe eigenaren naar de slacht is gestuurd ivm Artrose in haar heupen.. Mag toch hopen dat ze inderdaad uit haar lijden is verlost en dat ze niet ergens in een weiland rondstrompelt..Carri schreef:éen ervan ken ik. Die importeert elke dinsdag 1 volle vrachtwagen paarden uit Nederland. De meesten zijn afgekeurd door de verzekering of overgenomen door de verzekering. De 'beste' paarden komen in de handel, de rest belandt in het slachthuis. Ik zou zeggen aan de Nederlanders : slacht jullie afgekeurde paarden in eigen slachthuizen, zo voorkom je nodeloos leed.
haar pony! Oh ik kan je vertellen, ze was WOEST
Ze heeft 3 jaar gedoktert met die pony. Hij was totaal lam gespoten en werd zonder papier verkocht als 6 jarige (hij was toen al 15!!), ze heeft hem terplekke terug gekocht (2x zo duur als wat de verzekering er voor gaf) en een week later heeft ze hem zelf laten afmaken bij een slachthuis. Sinds ik dit mee gemaakt heb, sta ik er stijf achter dat als mijn paarden niet meer goed zijn, ik ze liever laat inslapen dan ze via deze wegen nog een langere lijdensweg hebben....verschrikkelijk gewoon 
Citaat:Het is misschien wel belangrijk om GAIA onder de aandacht te brengen, ze doen heel belangrijk werk. ZE doen veel meer dan alleen afschaffen van paardenmarkten.