Tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxyy_Sylvia

Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 09:09

Haaii...

ik rijd nu in de L1 en wou vragen of jullie tips wouden geven over de wijze van rijden van mij. Haha!
ook heb ik een vraagje hoe je de manen en de staart het beste wit kan krijgen Bloos
Hier een foto

Afbeelding

Groetjesss..

gohya

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:14

De manen en staart regelmatig wassen met een shampo waar kamille in zit.En regelmatig goed uit borstelen.Wij hebben een schimmel en haar staart was zo vies,helemaal bruin/geel.Heel goed uit geborsteld en een paar keer gewassen,en nu heeft ze weer een mooie witte staart.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:15

wat wil je dat we van 1 foto zeggen?? daar kun je niks aan zien kwa technies commentaar.
wat ik wel kan zien is handen hoger, beugel langer en tenen naar binnen. waterstofperoxide (wat in verf zit, kan je bij een kapper die verf verkoopt gewoon kopen) word die spierwit van

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:15

Ik denk dat mensen rijtechnisch commentaar niet op 1 foto kunnen geven omdat dat maar een momenopname is Lachen. Ik vind het wel een erg leuke pony, ik denkdat je voor het mooie je beugels wat gaten naar benede kan doen, want je zit nu meer als een springruiter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:16

Beugels 2 of 3 gaten langer, hangen hoger, tenen naar binnen en als 'ie altijd zo loopt (wat dus slecht te beoordelen is aan de hand van één foto) mag je hem ook wel ietsie hoger instellen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:42

Hey Sylvia Lachen
Zilvershampoo, dat werkt goed Knipoog
maarre, je topic staat verkeerd, ik TeM wel ff .

xx

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:20

Vanaf 1 foto kan geen rijtechnisch commentaar gegeven worden. Vandaar de verplaatsing naar VSW voor antwoorden over het wit krijgen van de staart en manen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:37

Manen en staart zijn zo te zien voorlopig nog niet wit, omdat je schimmel nog niet volledig is opgebleekt. Het zou er raar uitzien als je pony nu al echt witte manen en staart zou hebben, terwijl er nog duidelijke appels op het lijf staan. Dus gewoon goed wassen, schoon is schoon, maar niet wit Knipoog
Wat me op deze foto vooral treft is dat je niet de wijde wereld inkijkt, maar naar beneden. Je pony spiegelt dat, met als resultaat dat je de indruk wekt dat de pony fors op de voorhand loopt.
Verder zien jullie eruit als een goed bij elkaar passende combinatie, dus met goede les moeten jullie een leuk eind kunnen komen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:41

gohya schreef:
De manen en staart regelmatig wassen met een shampo waar kamille in zit.En regelmatig goed uit borstelen.Wij hebben een schimmel en haar staart was zo vies,helemaal bruin/geel.Heel goed uit geborsteld en een paar keer gewassen,en nu heeft ze weer een mooie witte staart.

werkt dat ook bij witte benen?

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:44

Roxyy_Sylvia schreef:
Haaii...

ik rijd nu in de L1 en wou vragen of jullie tips wouden geven over de wijze van rijden van mij. Haha!
ook heb ik een vraagje hoe je de manen en de staart het beste wit kan krijgen Bloos
Hier een foto

Afbeelding

Groetjesss..

grootste tip
lees het commentaar op je protocol en benader desnoods na afloop van de wedstrijd het desbetreffende jurylid en stewl daar je vragen

Roxyy_Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:36

thanxx allemaal

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:57

ehm, ik heb mijn handen íets hoger, niet veel, maar je moet je handen ook niet té laag houden. (beter te laag dan te hoog hoor) en, (niet dat ik het zelf nog zo fantastisch doe hoor) kapstokjes, je voeten iets rechter. Verder rij je echt fantastisch en leuk paardje!

Wat je ook kan doen om die mestvlekken uit de vacht te krijgen is is een beetje witte poeder (of meel) door de vacht heen te borstelen, wel er weer goed uitborstelen natuurlijk, ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:18

[Perla] Dat werkt ook bij witte benen.Alleen zijn die wel weer veel sneller vies.

Roxyy_Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 09:31

Oliebeer schreef:
ehm, ik heb mijn handen íets hoger, niet veel, maar je moet je handen ook niet té laag houden. (beter te laag dan te hoog hoor) en, (niet dat ik het zelf nog zo fantastisch doe hoor) kapstokjes, je voeten iets rechter. Verder rij je echt fantastisch en leuk paardje!

Wat je ook kan doen om die mestvlekken uit de vacht te krijgen is is een beetje witte poeder (of meel) door de vacht heen te borstelen, wel er weer goed uitborstelen natuurlijk, ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Dat bruine op haar kontje hoort bij haar. ik weet ook niet hoe het kan Bloos

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:10

Is al een topic over wit haar wit krijgen geloof ik, maar zilvershampoo werkt perfect.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:25

doe het met een lekkere baby shampoo helpt bijna altijd goed inlaten trekken en dan uit spoelen maar je kan het dan het beste 2 keer achter elkaar doen

Roxyy_Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 08:52

linnie28 schreef:
doe het met een lekkere baby shampoo helpt bijna altijd goed inlaten trekken en dan uit spoelen maar je kan het dan het beste 2 keer achter elkaar doen

Dankjee Haha! maar word de staart daar echt witter van? wat voor een merk dan?

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:04

Ik heb een schimmeltje: was haar staart met GROENE shampoo, speciaal voor paarden, dus in paardenwinkels te koop! Haha! Haar staart is nog steeds wit, heb ze 1 1/2 maand geleden gewassen! Dat is heeel wat voor haar, want binnen 5 minuten ligt ze na het rijden in het land te rollen...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:40

Waterstof peroxide werd aangehaald, ik kan je dit alleen niet aanraden. Het mag ook absoluut niet in de buurt van de huid van je paard komen, zéker niet onverdund. Het is bijtend, dus het gaat enorm prikken, branden en er komen meestal wondjes, die over het algemeen behoorlijk wat pijn doen. Als je de hele staart wit wilt krijgen werkt betadine shampo vaak, zilvershampoo...

Als tip wil ik je ook meegeven (het zal nog wel geadviseerd worden) dat je het beste alleen shampoo's kunt gebruiken, en anders was spullen die voor paarden of andere levende dingen bedoeld zijn.

Sommige mensen gebruiken ook biotex en andere soorten wasmiddel (heb ook al eens gordijnenwitsel gehoord) maar dit breekt de huidstructuur af, en je paard krijgt, zeker bij te vaak gebruiken, een slechte, droge, schilferige huid die erg kan jeuken. Bovendien is de beschermlaag dan helemaal weg

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:11

Gezien dit topic al van RT naar VSW is verplaatst omdat rijtechnische tips niet gegeven kunnen worden en dit dus alleen nog een topic is over het wit krijgen en houden van staart en manen, hier een slotje met de verwijzing naar het topic wat al loopt over dit onderwerp. Zie: viewtopic.php?f=13&t=809397