Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marigold schreef:heeft echt iedereen de financiële ruimte om een opname in een kliniek,
of een operatie of grote DA kosten te betalen?
Marigold schreef:hoe groot is het risico in werkelijkheid?
Marigold schreef:en wat zijn op zich de kosten van bezoek,
opname kliniek per dag, etc??
Marigold schreef:is het risico bij een pony op dergelijke grote onkosten bijvoorbeeld groter dan het risico erop bij een hond of kat?
en heb je voor jezelf een grens, in hoeverre je eventueel wel of niet laat dokteren met je paard/pony???
Zodra er ergens een paardje op staat kost imo al direct 2x zo duur. Wat betreft dierenarts kosten, ik denk dat het met een paard ook allemaal net even iets lastiger en ingewikkelder is als met bv. een hond. De veearts moet bij voorbeeld al vaak aan huis komen wat weer extra geld kost. Daarnaast zijn de div. onderzoeken voor paarden (kreupelheidonderzoek ed) vaak erg omvangrijk en tijdrovend, tijd=geld dus dat lijkt me duidelijk. Marigold schreef:en een verzekering, kan je daarmee alle kosten dekken, of alleen een percentage?
en is het echt zo dat je niet voor meer geld per jaar kan verzekeren dan de waarde van de pony?
in zo'n geval zou het voor een shet bijvoorbeeld al nutteloos zijn om die te verzekeren toch?
Marigold schreef:hoi,
ik had zo eens een vraagje,
veel van jullie hebben zelf een pony of paard,
maar hoe zit dat dan met het risico,
heeft echt iedereen de financiele ruimte om een opname in een kliniek,
of een oparatie of grote DA kosten te betalen?
Citaat:maw zijn alle paarden bezittende bokkers nou mensen met een inkomen boven modaal?
Citaat:hoe groot is het risico in werkelijkheid?
en wat zijn op zich de kosten van bezoek,
opname kliniek per dag, etc?
Citaat:is het risico bij een pony op dergelijke grote onkosten bijvoorbeeld groter dan het risico erop bij een hond of kat?
en heb je voor jezelf een grens, in hoeverre je eventueel wel of niet laat dokteren met je paard/pony?
Citaat:en een verzekering, kan je daarmee alle kosten dekken, of alleen een percentage?
en is het echt zo dat je niet voor meer geld per jaar kan verzekeren dan de waarde van de pony?
in zo'n geval zou het voor een shet bijvoorbeeld al nutteloos zijn om die te verzekeren toch?