Poetsblok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlooo

Poetsblok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:27

Heey,

Ik rij sinds 2 maanden een witte pony.
Omdat het een manegepony is ga ik hem niet elke keer voor de les wassen, daar heb ik ook geen tijd voor.
Maar hij zit meestal wel helemaal onder de vlekken.
Met mijn borstels krijg ik bijna nooit alles er af, heeft iemand tips?
Ik had ook gehoort van een poetsblok of borstelblok, weet iemand wat dat precies is en hoe het werkt?

Bedankt! Haha!

Thats_Me

Re: Poetsblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:30

Dat zijn echt ideale blokjes! Het is natuurlijk geen garantie voor een mooi wit paard, maar vind zelf dat je ze er wel schoner door krijgt dan met gewone borstels.

Tja hoe ze werken eigenlijk heel simpel gewoon borstelen. Je kan ze zegmaar schrapend gebruiken maar ook poetsend. Ligt ook een beetje aan de plek en wat jezelf het prettigst vind werken.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:34

Ik heb ook een wit paard, maar die vlekken maken mij niet uit hoor als ik gewoon ga rijden. Als er maar geen stukjes meer op de vacht zit vind ik het goed. Als ik haar echt wit wil hebben en geen mogelijkheid heb om te wassen spray ik er een spulletje op voor lichte paarden (een soort ontvlekker Nagelbijten / Gniffelen )
Dat poetsblokje heb ik ook een tijdje gehad, maar dat zou je haren afsnijden ofzo iets.

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:38

oke, dankjewel Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:00

Werken idd best goed. Alleen oppassen hoe je het gebruikt. Als je te veel, te hard, etc op een plek poetst/druk kunnen de haren kapot gaan. Of je krijgt kale plekken..