Pony heeft nog steeds dikke vacht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

Pony heeft nog steeds dikke vacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:09

Mijn ponie heeft nog steeds een lange vacht lijkt we haar winter wacht.
Ze verhaard slecht en overal behalve op haar kont krullen de (oud?) haartjes op.
Maar als ze gereden heeft en warm is dan zijn de krullen de haartjes weg.
Die haartjes die krullen zijn ook lichter dan de rest van haar vachtje.

Lijnzaad helpt niet.
ze was al geschoren maar het groeit net zo hard trug.
En ze is al wel wat ouder. Maar er zijn heel veel oude paarden met een helemooi zomer vacht.

JenniferHui

Re: Pony heeft nog steeds dikke vacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:21

iK Weet het ook niet hoord ze niet gewoon een lange vacht te hebben ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:24

ze is al wat ouder?
het is wel een heel raar jaar hoor, bij ons lopen de shetten ook nog steeds met een halve wintervacht.

maar als ze wat ouder is,kan het misschien toch tekort aan goede vitamine mineralan zijn,ik weet niet wat je voert?
maar het kan ook cushing zijn,dan verharen ze slecht,krijgen ze heel lang haar, dan zou je via je veearts dat moeten overleggen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:27

mijn shet zit ook nog steets in der winter vacht !
ik weet echt niet wat we moeten doen !
ze is 1 jaar

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:08

Ik denk toch dat het een vitaminegebrek is.
Wij hebben onze oude merrie ook wat extra vitamine op aanraden van de veearts gegeven en ze ziet er weer geweldig uit met een echt zomervachtje.
Je kan dit spul trouwens ook gewoon bij de betere ruitersportzaak halen dus niet alleen via je veearts.
Het heet Max H Hippo 1 kilo voor 29,50.
Sterkte ermee!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:12

mijn oude pony wilde ook niet goed uit zijn wintervacht komen en die zijn we zeewier gaan voeren, werkt erg goed!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:55

B10 schreef:
Ik denk toch dat het een vitaminegebrek is.
Wij hebben onze oude merrie ook wat extra vitamine op aanraden van de veearts gegeven en ze ziet er weer geweldig uit met een echt zomervachtje.
Je kan dit spul trouwens ook gewoon bij de betere ruitersportzaak halen dus niet alleen via je veearts.
Het heet Max H Hippo 1 kilo voor 29,50.
Sterkte ermee!!

Okee! dit lijkt mee goede tip Knipoog

Maar als ik haar dat nu ga geven gaat ze dan beter verharen..?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:00

ellepel schreef:
ze is al wat ouder?
het is wel een heel raar jaar hoor, bij ons lopen de shetten ook nog steeds met een halve wintervacht.

maar als ze wat ouder is,kan het misschien toch tekort aan goede vitamine mineralan zijn,ik weet niet wat je voert?
maar het kan ook cushing zijn,dan verharen ze slecht,krijgen ze heel lang haar, dan zou je via je veearts dat moeten overleggen.

Als ik zeg dat ze

Elke dag in de wei staat.
Ongeveer 26 jaar is
Bijna elke dag beweegt. (aan de fiets, paar keer per week gereden word in het bos, gelongeerd, losgegooit. Ze krijgt ook haar rust dagen lekker niks doen. ik word iets te groot voor haar dus rij ik weinig. Maar het verschild per week wat ik doe)
Ze snel mager word.

Als je dit zo leest.
Hoe zou jij haar dan voeren?

Gewoon wat je nu denk zeg maar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:03

Ik dacht ook aan cushing. Je kan de dierenarts een bellen, misschien weet hij direct wat het is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:03

je kunt kijken hoe ze het doet als ze zeewier bijvoert?
zitten heel veel mineralen etc in , heb al best veel dieren er een hoop voordeel uit zien halen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:10

Ik denk hierbij ook direct aan Cushing, gezien de leeftijd, de dikke vacht en de krullende vacht.

De veearts kan een test doen om te kijken of het hier Cushing betreft, je hebt er medicijnen voor, maar genezen doet het helaas niet.

Meer info en foto's:
http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... shing.html

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:21

Stel ze heeft Cushing is het dan belangrijk om dit te laten testen?
Ze hebben er geen last van toch?

En ik kende een pony die dit ook had.

Maar het is niet op die manier krullen maar anders
Ze heeft een normaale vacht naja wel dik en lang...
Maar het lijkt of de oude haart op krullen en omhoog. En die haartjes zijn ook lichter van kleur.

Ik zoek wel een foto op.

En ik gaa is kijken voor zee wier. Hoe veel zou ze hier van moeten hebben dan?

Ze staat nu dag en nacht in de wei. bahlve als het regent wat dan staat ze te bibberen.

Ze krijgt elke dag 3 kwart kilo bix en daar slobber van gemaakt.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:03

als je zeewier koopt, staat er meestal op de verpakking hoeveel ze er van moeten hebben en anders even in de winkel vragen Lachen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:08

De mijne is dit jaar ook slecht uit haar vacht gekomen. Volgens een meisje bij ons op stal, die ook veearts is hebben er nu veel meer paarden last van gezien het weer. Vroeg in het voorjaar was het stralend en warm weer en in mei en juni was het weer te koud. Net als bij de merries dit jaar die heel onregelmatig hengstig worden, zou dit een soortgelijk "iets" kunnen zijn.

Ik heb Indy zo nu en dan een extra vitamine shotje gegeven en ben zeewier bij gaan voeren. Ik heb haar ook wat meer gepoetst dan anders flik met de roskam deroverheen. Ze was bij mij eigenlijk begin deze maand pas echt uit haar haren. Vooral onder het zadel is het lang blijven zitten.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:20

Indomitable schreef:
De mijne is dit jaar ook slecht uit haar vacht gekomen. Volgens een meisje bij ons op stal, die ook veearts is hebben er nu veel meer paarden last van gezien het weer. Vroeg in het voorjaar was het stralend en warm weer en in mei en juni was het weer te koud. Net als bij de merries dit jaar die heel onregelmatig hengstig worden, zou dit een soortgelijk "iets" kunnen zijn.

Ik heb Indy zo nu en dan een extra vitamine shotje gegeven en ben zeewier bij gaan voeren. Ik heb haar ook wat meer gepoetst dan anders flik met de roskam deroverheen. Ze was bij mij eigenlijk begin deze maand pas echt uit haar haren. Vooral onder het zadel is het lang blijven zitten.

Jaa ik hoor ook idd dat meer mensen er last van hebben.

Maar Ciska had het vorig jaar ook al niet Boos! Ciska heeft trouwens altijd wel last met haar vacht ze heeft ook een poos luis gehad waardoor ze er echt niet uit zag.. had vaak jeuk..

Maar nu heeft ze een prachtig vacht! allen dan voor de winter en het is zomer Tong uitsteken

Maar ik denk idd dat ik ens zeewier gaa halen.. waaneer zou ik verschil moeten gaan zien? of is dat niet te zeggen.. en waar help het voor verharen? beter vacht?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:27

het kan wel een tijdje duren voor je echt iets gaat merken, bij de een iets langer/korter dan bij de ander. Die van mij ging er goed van verharen en begon ook weer lekker te glimmen.