Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

B10 schreef:Ik denk toch dat het een vitaminegebrek is.
Wij hebben onze oude merrie ook wat extra vitamine op aanraden van de veearts gegeven en ze ziet er weer geweldig uit met een echt zomervachtje.
Je kan dit spul trouwens ook gewoon bij de betere ruitersportzaak halen dus niet alleen via je veearts.
Het heet Max H Hippo 1 kilo voor 29,50.
Sterkte ermee!!

ellepel schreef:ze is al wat ouder?
het is wel een heel raar jaar hoor, bij ons lopen de shetten ook nog steeds met een halve wintervacht.
maar als ze wat ouder is,kan het misschien toch tekort aan goede vitamine mineralan zijn,ik weet niet wat je voert?
maar het kan ook cushing zijn,dan verharen ze slecht,krijgen ze heel lang haar, dan zou je via je veearts dat moeten overleggen.
Indomitable schreef:De mijne is dit jaar ook slecht uit haar vacht gekomen. Volgens een meisje bij ons op stal, die ook veearts is hebben er nu veel meer paarden last van gezien het weer. Vroeg in het voorjaar was het stralend en warm weer en in mei en juni was het weer te koud. Net als bij de merries dit jaar die heel onregelmatig hengstig worden, zou dit een soortgelijk "iets" kunnen zijn.
Ik heb Indy zo nu en dan een extra vitamine shotje gegeven en ben zeewier bij gaan voeren. Ik heb haar ook wat meer gepoetst dan anders flik met de roskam deroverheen. Ze was bij mij eigenlijk begin deze maand pas echt uit haar haren. Vooral onder het zadel is het lang blijven zitten.
Ciska heeft trouwens altijd wel last met haar vacht ze heeft ook een poos luis gehad waardoor ze er echt niet uit zag.. had vaak jeuk..