Berijdbaar maken van weiland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

Berijdbaar maken van weiland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:40

Hoi,

Ik heb een vraag. Bij onze nieuwe stalling kunnen we alleen rijden op een stuk afgezet weiland.
Nu vraag ik me af hoe kun je dit wat beter berijdbaar maken want het zit nu vol met hobbels en kuilen. Hierdoor moet ik goed opletten dat mijn paard niet struikelt.

LiVetime

Re: Berijdbaar maken van weiland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:47

Je kunt iemand laten komen met tractor en zo'n rolding erachter (ben de naam ff kwijt daarvan) om het land weer te egaliseren.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:53

Bij weiland is dat vaak niet voldoende. De grond is vrij hard dus die kuilen heb je er niet zomaar uit.
Je kunt het proberen, veel boeren hebben wel zo'n ding, maar ik geef je weinig hoop.

Enige andere optie om het echt weer voor een tijdje strak te trekken is de boel op zijn kop zetten.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:54

Hoi
Misschien niet zo'n slimme vraag maar wat bedoel je met de boel op zijn kop zetten?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:16

fjordnina schreef:
Bij weiland is dat vaak niet voldoende. De grond is vrij hard dus die kuilen heb je er niet zomaar uit.
Je kunt het proberen, veel boeren hebben wel zo'n ding, maar ik geef je weinig hoop.

Enige andere optie om het echt weer voor een tijdje strak te trekken is de boel op zijn kop zetten.

Ligt eraan wat voor soort grond je hebt. Wij zitten in een kleigebied met dus echt zachte grond. Eén keer zo'n rol eroverheen en ons land is weer strak.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 08:03

Bedankt voor de tips.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:11

Helemaal over de kop gooien is waarschijnlijk het beste.
Maar met een weidesleep kun je ook een boel bereiken. Ik maak altijd gebruik van een weidesleep. Ik moet thuis namelijk ook in het land rijden. Veel boeren hebben wel een weidesleep.