Duncover tenten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raya

Duncover tenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 12:34

Hai,

Heeft er iemand ervaring met een duncover tent als (tijdelijke) schuilmogelijkheid voor paarden?
Wij zitten erover te denken om zo;n tent in de wei te paatsen als een soort van (tijdelijke) schuilstal
voor de IJslanders. Zou het stevig genoeg zijn?

Afbeelding

friesiszwart

Re: Duncover tenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:13

ziet er bruikbaar uit echter bij mijn paarden zou deze geen lang leven hebben. kapot slaan. En hoe maak de deze vast? ivm de wind. Ik heb deze type stalling ook wel in de kunststof uitvoering gezien en deze zou ik om dezelfde reden ook niet nemen. Echter het is verplaatsbaar en zou een schuilmogelijkheid kunnen zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:17

ik heb er pas ook al eens naar zitten kijken etc etc
maar ga toch maar weer eens op zoek naar ervaring met etc
ik zou ze ook graag eens in het echt zien
vind het idee erg leuk...kan een uitkomst zijn
maar ben zo benieuwd naar de uitvoering en de materialen en mogelijkheden

vastzetten is op zich best te doen ...flinke grond-ankers eraan (oversized tentharingen langs de onderse buizen) maar dan zit ik gewoon nog te kijken hoe zit het zeil aan elkaar en aan het graamte , wat voor zeil is het?
etc etc etc

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:24

op zich denk ik dat ze wel geschikt zouden zijn , maar ik zou er wel schotten in maken langs de onderrand , tot een 1,20 hoog zodat ze niet met de hoeven direct tegen het zeil kunnen
alleen zou ik dan wel kijken of er een semiflexivel materiaal is wat je er in 1 stuk tegenaan kan bevestigen , ipv losse schotten hout of zo ...
mmm, het idee word steeds interessanter...ik ga er eens even induiken

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:56

er worden idd een soort van enorme tentharingen bijgeleverd! Hij schijnt goed te blijven staan ook met storm.
Je hebt ze is verschillende uitvoeringen en maten! Al zou ikzelf voor een wat zwaarder model gaan met grotere paarden en pony's.
Ik hoop binnenkort een keertje te gaan kijken bij het bedrijf want wil ze wel een keer in het echt zien!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:26

Zat toevallig van de week te kijken naar van die bogen van een plantenkas die te koop stonden, had zoiets als dit in gedachten.
Maar idd ik zou er wel iets in plaatsen dat ze niet te dicht bij het zeil kunnen komen, ook bij de ingang iets er omheen om te voorkomen dat ze er van gaan eten of proberen lekker te schuren tegen de rand.

Zou je zoiets als dit eigenlijk zomaar neer mogen zetten in je wei?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:16

Shemar, ik zit nu spontaan aan dergelijke tunnelkas bogen in combinatie met een vrachtwagenzeil te deken, Tong uitsteken

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:44

O ja, vrachtwagenzeil daar ben ik ook al eens achteraan geweest, krijgen ze ook niet zo snel stuk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:51

Lachen beste kans is bedrijven vragen ... mijn vader kan er waarschijnlijk wel aankomen als ik het heeeeel erg lief vraag Tong uitsteken