Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cute schreef:Tulandro, is jullie bak al langer geleden aangelegd en is de bak echt te zwaar om in te rijden?
Wij slepen de bak wel regelmatig, hopelijk wordt het daar iets beter van.
) voordat de bak goed was Jolliegirl schreef:heb je een trekker met bakje erachter?
vlakken met het bakje, bakje schuin (zodat het zand niet ophoopt)
en zo ff 3x door de bak rijden (kost je n half uur werk maargoed)
spoeien en aanvlakken help vaak ook wel.
en anders als er niets aan te doen is, de trainingen met je paard rustig opbouwen zodat hij aan de zwaarte went.
Tulandro schreef:Jolliegirl schreef:heb je een trekker met bakje erachter?
vlakken met het bakje, bakje schuin (zodat het zand niet ophoopt)
en zo ff 3x door de bak rijden (kost je n half uur werk maargoed)
spoeien en aanvlakken help vaak ook wel.
en anders als er niets aan te doen is, de trainingen met je paard rustig opbouwen zodat hij aan de zwaarte went.
Dan kan hij er misschien wel aan wennen, maar dan nog is het een zware belasting voor de benen, en daar zou ik geen risico mee lopen. Af en toe een zware bak is wel fijn, maar om er echt dagelijks in te trainen zou ik niet aandurven.
Kitty1 schreef:De oplossing hiervoor is Megatop, hele fijne houtsnippers erdoor heen laten fresen en een paar cm erbovenop storten en mooi gelijkmatig verspreiden. Wat een genot, je paard veert er gewoon overheen. Ik had ook een zware woudzandbak maar nu is het echt fantastisch! Doe het maar snel want je rijd je paard kapot in zo'n zware bak!