Tips voor benen scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Tips voor benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:27

Hallo !

Ik weet niet of hij hier goed staat, maar hier komt mijn vraag :

Hebben jullie tips voor het scheren van de benen van je paard ?
Bijvoorbeeld de kootholtes etc. Hoe voorkom ik dat mijn paard het vervelend vindt ?
Hij is mak met scheren hoor, maar voorheen heeft iemand anders het altijd voor mij gedaan, ik wil het nu graag
zelf leren.

Alle tips zijn erg welkom Lachen
XX

dolor

Re: Tips voor benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:40

ik zou het niet weten. ik scheer de benen van mijn paard nooit. kan je het niet aan diegene vragen die hem hiervoor altijd schoor?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:45

met lange halen scheren, en voor je met scheren begint, paard aanraken, schaarapparaat aanzetten en met je hand langzaam naar zijn been afglijden.

kootholtes van de voorbenen kun je doen door het been te laten staan maar ik vind het makkelijker om hem op te tillen en dan de hoef een beetje te laten hangen, dan is de koot wat strakker.

op de pezen vinden sommige paarden niet zo leuk dus probeer daar inet te lang over te doen.

olie je apparaat regelmatig en let erop datti eniet te warm wordt, ook dit is namelijk neit prettig voor de pezen, wordt je apparaat toch war?

zet hem dan even uit en wacht 5 minuuten ofzo.

achter benen hetzelfde alleen kun je die dan beter laten staan.

als je paard echt braaf en betrouwbaar is is het makkelijker of vana de linkerkan de binnekant van het rechterbeen alvast te scheren en andersom....

succees ermee!

Rozzy

die van mij heeft er geen problemen mee, de kootholtes doe ik gewoon helemaal kaal maar de benen zelf met een opzetstukje. Zo worden zijn benen niet helemaal kaal, anders zie je een erg groot verschil tussen waar het geschoren is en niet.. zijn er meer mensen die het zo doen of doen jullie allemaal de benen helemaal kaal?
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 27-07-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Crista

owjha, en na het scheren goed de benen borstelen, zodat alle losse haren weg zijn! evt. even wassen dat weet je zeker dat alles weg is en kan het niet gaan jeuken

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:47

Wij doen idd ook zoals hier boven ergens is gezegd bij de kootholtes; been optillen en een beetje laten hangen, zodat de koot mooi vlak is.