Harde borstel op de benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Harde borstel op de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 20:52

Koe De een zegt dat je je paard niet moet poetsen met de harde borstel op de benen, de ander wel.
Persoonlijk vind ik een harde alleen fijn om de vieze plekjes weg te halen en daarna met een half-harde verder zegmaar.
Kan het nou echt kwaad volgens jullie?

_Evelien

Re: Harde borstel op de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:52

Ben ik ook wel benieuwd naar.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:54

Bij mn friezen gebruik ik de harde alleen voor de ergste modder ervan af te borstelen . Volgens mij kan het zeker geen kwaad tenzij je als een gek met die borstel over de beentjes gaat,

Widner

Ik poets gewoon op de benen hoor, je moet niet staan rossen ofzo maar als je gewoon zachtjes doet vind ik dat het gewoon kan!

dancerstar

met harde borstel op de beenen kan geen kwaad neej
alleen is ene paard gevoeliger voor dan andere paard
ik kan niks zonder me harde bortels als die vies is en hij heeft gerold snel effe harde borstel er over
Bloos

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:55

Met een harde borstel met haren bedoel je (dus geen plastic, metaal etc)? Ik doe daar gewoon de benen mee hoor. Ideaal om vuile plekken mee weg te borstelen. Waarom zou het kwaad kunnen? Ik doe daar alleen het hoofd niet mee.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:57

ik gebruik de harde borstel juist alleen maar voor de benen. Hoe krijg ik anders z'n benen schoon :S. Lukt dus echt niet met een wat zachtere

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:15

Geen probleem! Ik doe altijd de benen eerst met de massagehandschoen en dan met een harde borstel. Lekker blijven poetsen!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:32

Wat bedoel je met hard? Zo een van plastic? Doe ik alles mee, met zo'n zacht haren ding kun je wel blijven aaien. Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:34

Kijk naar je paard....
Het ene paard is het andere niet

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:35

Als m'n paard opgedroogde modder op z'n benen heeft gebruik ik de harde borstel.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:44

Ik gebruik ook meestal gewoon de harde borstel. De borstel met harde haren dus, niet die plastic rot-rosborstel (die gebruik ik zowieso alleen in noodgevallen). Kan geen kwaad hoor, ik heb het tenminste ook zo geleerd op de toiletteercursus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:51

Ik gebruik ook altijd de harde borstel voor op de benen. Die van mij staan altijd doodleuk half in de sloot, en anders krijg ik de modder er niet af. Ik let wel goed op of ze er ook gevoelig op reageren, weet ik meteen of ze ergens last van hebben.

Welke je ook goed kan gebruiken is de rubberen rosborstel. Die vormd zich goed naar het been wanneer je niet te hard loopt te rossen Knipoog

Maar kijk naar je paard hoe die erop reageerd. Ik heb altijd geleerd om hem niet te gebruiken, maar deze paarden hebben er absoliit geen probleem mee als ik het wel gebruik Knipoog

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 04:33

ik gebruik voor de benen van mijn paard regelmatig een harde (haren) borstel voor het ergste vuil eraf te halen, verder een halfharde voor het normale vuil. Je moet gewoon kijken hoe je paard erop reageerd naar mijn mening.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:07

Ik weet niet wat voor harde borstels jullie hebben maar als ik het zo lees lijkt het wel over een staalborstel te gaan Haha! Ik poets de benen van mijn paard altijd met een harde (haren) borstel, op deze manier krijg ik het vuil er tenminste goed af. Hier moet ieder paard toch wel tegen kunnen lijkt me, ze zijn niet van suiker he Ach gut

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:09

Bij sommige paarden doe ik dat altijd, bij sommige paarden doe ik dat niet snel want soms zie ik dat ze het niet echt prettig vinden.
Mijn vroegere lespaardje vond het altijd best dus deed dat ook altijd bij hem als hij weer eens vieze benen had Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:11

Hangt ervan af wat voor paard het is Lachen.
Sommigen laten duidelijk merken dat ze het vreselijk vinden, anderen hebben er geen problemen mee. Ik vind het zowieso gemakkelijker om modder e.d. eraf te halen dan dat je dat met een zachte borstel moet doen.
Ik let natuurlijk wel op dat ik het niet te hard doe Knipoog.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:12

je merkt het vanzelf wel als je paard het niet prettig vind als je zijn benen met de harde borstel doet. Ik doe het wel iig.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:15

Ik doe wel gewoon harde borstel over de benen, wel voorzichtig dus niet keihard. Is nog nooit iets van gekomen Knipoog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:37

Ik heb n harde borstel met haren, en daar doe ik haar hele lichaam mee, ook haar benen... Heeft ze nog nooit lsat van gehad...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:38

Ze zullen er niet van dood gaan. Knipoog
Maar aangezien het een gevoelige plaats is, moet je wel even opletten dat je niet te hard gaat borstelen oid.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:40

Ik doe ook alles met de harde (haren) borstel.
Alleen het hoofd vooral met de zachte.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:42

Licht eraan hoe vies de benen zijn Haha! Ik borstel altijd met een harde borstel op de benen hoor, kan volgens mij echt geen kwaad. Bij van die aangekoekte plekken pak ik altijd zo'n harde borstel van plastic. Verscheelt ook wel per paardje denk ik, mijn vorige verzorgpaard was erg gevoel op haar benen dus die moest je met de zachte doen Lachen

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:39

Ik gebruik ook gewoon een harde borstel voor de benen. Ik gebruik alleen een harde borstel met hardere haren. Hier doe ik wel voorzichtig mee. Op het moment dat er echt een hardnekkig stuk modder op de benen zit haal ik dit er voorzichtig met mijn vingers vanaf.

Mijn paard laat niet merken het vervelend te vinden, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:41

ik gebruik alle borstels overal voor afhankelijk van wat het paard me aangeeft Knipoog

mijn pony vind het namelijk wel lekker als ik met zo'n plastic borstel over zijn benen ros, gaat hij echt even voor staan dan Knipoog
gewoon op je paard letten,als ie t niet fijn vind geeft ie het wel aan