Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
beantsje schreef:Wij hebben net mijn nieuwe ruin in een koppel van 3 merries gezet: 1 dominante, 1 onderdanige, en 1 nog heel jonge merrie.
De dames zijn dol op hem! Alleen heeft onze nieuwe Toby onlangs een greep naar de macht gedaan, dat heeft hem wel wat tikken opgeleverd maar niks serieus, het bleef vooral bij dreigen.
Als de dominante merrie of je ruin niet beslagen is, zou ik het zeker doen. een tikje hoort er nu eenmaal bij. Wel moet het land groot genoeg zijn om elkaar te ontlopen.
De merries zullen ook minder 'zuur' zijn met een ruin in hun midden.
Momenteel drijft Toby (ca 1.45) als een echte hengst zijn kudde bij elkaar. En dat terwijl de paarden 20 cm groter zijn!
simodi schreef:De ruin is wel rondom beslagen ....
Begrijp ik dat hij toch wel een soort hengstengedrag naar de merries gaat vertonen?
. Waarschijnlijk gaat het dan net zo met de ruin, vermoed ik ....
, maar hij begrijpt daar niets van.Citaat:Maar ik begrijp dat de merries dus ook niet onrustig worden van een ruin in de buurt (extra hengstig ofzo)?
... Zelfs merries kunnen extra hengstig van haar worden. Het is echt een drama met die dame.... Voor mij dus liever geen gemengde groepen.Citaat:Ik snap nooit zo goed waarom je dat appart zou willen houden

). Maar inmiddels gaat het weer goed met zijn drieën.
(ze stonden met z'n drieën in het land ruin merrie en merrie)