ervaring met subli brok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

ervaring met subli brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 09:27

mijn paard is een "moeilijke"eter,hij wil geen brok(heb verschillende merken geprobeert) en eet nu dus zo'n 3,5 schep cavalor muesli per dag.(vraag me even niet de naam,er zit haver in) en een halve schep zemelen.bij de muesli doe ik wel extra vitaminen speciaal voor een "muesli-dieet".nu ga ik over een maandje mn paard verhuizen en op de nieuwe stal krijgen ze subli sportbrok en 'savonds nog wat muesli.wat zijn jullie ervaringen met subli?

en nog iets:sinds ik de vitaminen bij de muesli ben gaan voeren zweet mn paard behoorlijk tijdens het werken.hij werkt zo'n 6 keer in de week een uur per dag,de ene keer zwaarder dan de andere keer.hij is ook wat minder voorwaarts,het is nu eigenlijk nog maar een enkele keer dat ik echt met een fijn gevoel van hem afstap,en dat is eigenlijk alleen als hij de dag ervoor "vrij"heeft gehad en RUSTIG in de wei heeft gestaan.(dat rustig in de wei staan is een beetje een probleem)
ik wil hem nu de subli sportbrok bij gaan voeren,maar hebben jullie nog tips om hem wat wakkerder te maken en hem minder te laten zweten?wat zout bij gaan voeren?is de subli een goede energieverstrekker?

Coconut

Re: ervaring met subli brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:30

Mijn ervaringen met Subli zijn zeer positief. Mijn merrie vind de structuurmuesli van Subli erg lekker en loopt er goed op. Zelf vind ik het voer er goed uitzien, ruikt lekker en ziet er gewoon lekker uit.

Merk wel dat ze energieker er van wordt, dus voer haar niet te veel ervan Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:32

een paard moet altijd een zoutblok in bereik hebben! (medische gevallen daarbij weggelaten) dit is zeker goed voor een paard dat zweet.. wij hebben in elke stal een zoutblok en in elk weiland. wij voeren al jaren subli basisbrok.. maar ik weet niet precies wat je erover wilt horen.. onze paarden eten het gewoon lekker op, ik train mijn paarden er ook op, dus energie krijgen ze ervan, krijgen ze meestal van elk soort brok.. meng gewoon muslie met brok, misschien eet die het dan wel. en als je paard beter loopt na een rustdag zou ik hem wat meer om de dag gaan rijden, gewoon om te proberen of die daar beter van gaat lopen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:34

Toen ik nog wedstrijden reed kreeg mijnmerrie subli sportbrok en zwarte havermix (ook subli). Daar deed ze het super op.
Ik voer ze nu alledrie subli basisbrok en structuurmuesli. Daar doen ze het prima op. Ik voer het zelf dus al jaren en ben er heel tevreden over. Voer trouwens ook periodes alleen maar basisbrok en ook dat gaat prima. Muesli vinden ze gewoon ook erg lekker.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 09:39

2 elpatcho: naar een zoutblok kijkt mn paard niet om,hij heeft er wel een maar gebruikt hem niet ondanks dat ie redelijk wat zweet.en muesli gemengt met brok heb ik al geprobeerd alleen de subli brok heb ik nog nooit geprobeerd en dat krijgen ze op de nieuwe stal wel dus ga ik dat nu zeker bijvoeren in de zemelen om te beginnen.ik vroeg me af of hij misschien meer voer moet hebben?hij krijgt zo'n 4 plakken hooi per dag en ziet er wel hartstikke goed uit.ik had idd wel gehoord dat sommige paarden redelijk pittig reageren op de subli,nou ik hoop het!en om de dag rijden is niet echt een optie omdat hij dan te weinig beweging krijgt(hij kan niet overdag in de wei,na een half uur gaat ie als een idioot rennen,ook als hij in een groep staat.hij heeft zich al 2 keer geblesseerd en dat is zonde)ik heb goede hoop op de nieuwe brok Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:47

neej onze paarden hangen er ook niet altijd aan hoor! maar als ze er zin in hebben kunnen ze het zoutblok gebruiken! en daar gaat het om,, ze doen bij ons ook lang over de zoutblokken!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:21

toen ik mijn paarden thuis had voerde ik subli sportbrok en subli merriebrok. Deden ze het super op.
Ik heb ze nu op pension en daar krijgen ze Pavo, alleen mijn oude merrie krijgt subli (en nu ben ik de naam kwijt, maar het is voor oude paarden Clown )

Als ik mijn paarden straks weer bij huis heb, ga ik gewoon weer op subli over!

Elisegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:27

Mijn ervaring met deze brok is prima. Ik geef subli en stap dan ook niet over op andere merken.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:40

Donja schreef:
toen ik mijn paarden thuis had voerde ik subli sportbrok en subli merriebrok. Deden ze het super op.
Ik heb ze nu op pension en daar krijgen ze Pavo, alleen mijn oude merrie krijgt subli (en nu ben ik de naam kwijt, maar het is voor oude paarden Clown )

Als ik mijn paarden straks weer bij huis heb, ga ik gewoon weer op subli over!

Dat zal seniores priores zijn denk ik? Dat si voor oudere paarden die niet zo goed meer kunnen eten.

Ik voer dat 's winters aan een van mijn ponies die anders te blij wordt voor haar ruitertje. Daar is het ook heel geschikt voor.

De rest krijgt normaal pony brok en als ze wat zwaarder getraind worden krijgen ze sportbrok. Ik ben heel tevreden over subli. Ze eten het stuk voor stuk altijd prima.

Groetjes,

Aline

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:23

Mijn paard kakte er enorm op 1. Ik persoonlijk ben er met mijn paard niet stuk van. Plus dat ik merk dat bijna iedereen op stal aanvullend vitamines en mineralen voert boven op de brok om de paarden er op draaiende te houden.
Voorheen voerde ik zelf altijd marstall en die had een andere verhouding van vitamines en mineralen dan de subli. Daar deed mijn paard het aanzienlijk beter op.