Ervaring gevraagd met coolbandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Ervaring gevraagd met coolbandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 08:40

Voor mijn bejaarde paard zoek ik coolbandages o.i.d.
Ze heeft wat problemen met haar achterbenen en soms is het nodig om de benen te koelen.
Omdat ik ik niet altijd in de gelegenheid ben om de benen af te spuiten met koud water (met name in de winter) lijkt het me handig om een coolbandage aan te schaffen.
En dan wel één die je steeds weer opnieuw kunt gebruiken.
Ik weet dat er van Indra een beschermers is waar je een koelelement in kunt doen.
De paardendrogist heeft een blauwe coolbandage enz.
Wie kan me adviseren wat nu echt goed is wat betreft pasvorm en duurzaamheid.

dolor

Re: Ervaring gevraagd met coolbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:40

ik gebruik voor mijn paard gewoon een cool pack, die je ook bij mensen gebruikt. die bevestig ik dan met een bandage. dat laat ik dan een tijdje zitten. en daarna haal ik het weer af en verdwijnt de cool pack weer in de diepvriezer. gaat erg lang mee en je kan hem dus steeds opnieuw gebruiken. ik vind het zelf erg handig. je moet natuurlijk wel iets tussen het been en de cool pack hebben, omdat anders het been van je paard verbrandt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:59

Ik heb het ook met een cool pack gedaan. Eerst met de bandage van boven naar beneden om het been, coolpacker erop en dan daaroverheen naar boven.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:02

ik heb een speciale zak waar de coolpack in hoort. erg makkelijk en is ook wat dunner dan de bandage, dus het been wordt wat kouder. dus coolpack in die zak en die om het been leggen en dan de bandage er omheen.