Wat doen jullie met je paard tijdens vakantie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Wat doen jullie met je paard tijdens vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:02

Tsja de titel zegt het al. wat doen jullie met je paard/pony als jullie op vakantie zijn.
ik vind het altijd heel lastig omdat wij 4 paarden hebben (3 ponies 1 paard) en 2 geiten. deze vakantie hebben we de dagen een beetje opgesplitst maar toen we terugkwamen was pim echt een beetje uit zijn doen, en mager. zijn er speciale instanties, bedrijven die voor je paard kunnen zorgen?

wat doen jullie?

Greentea01

Re: Wat doen jullie met je paard tijdens vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:05

Gelukkig heb een bijrijdster die me erg helpt. Ik heb 2 paarden waar wel mee bezig zijn (merrie met veulen en een 5 jarige) en nog een 2 jarige die gelukkig nog in de opfok staat. Als ik er niet ben neemt zij het van me over

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:07

Mijn paard staat bij iemand aan huis dus daar blijft hij ook staan als ik op vakantie ben. Ik heb laatst voor de paarden gezorgd toen de eigenaar van de wei op vakantie was, dus het is geen probleem als ik nu dan een tijdje wegga.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:12

Voor mijn paard wordt ook gewoon gezorgd als ik op vakantie ga, hij staat bij een pensionstal waar gevoerd en gemest wordt. En overdag staan de paarden in de wei. Dus dan heeft mijn paard ook twee weken vakantie!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:14

Deze vakantie ga ik 2 weekjes weg met mijn nicht. Thuis zijn mijn ouders er en die zorgen er heel goed voor Lachen . Het ergste wat ze misschien bij onze paarden aandoen is ze te lang in de wei laten staan (lees: een uurtje langer Clown ). Maar als wij met z'n allen op vakantie gaan, wat meestal eind september is i.v.m dierenpension zorgen 'ex-pensionhouders' voor onze dieren. Bij ons kan dus niet zomaar even iedereen oppassen.. En die mensen hebben zelf ook 2 paarden Lachen .
Vorig jaar waren de paarden wel vreselijk verwend met snoepjes ect. (de paarden hadden ook vakantie was hun verklaring daarvoor, haha).

Niet echt een probleem dus..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:16

Ik heb 3 pony's.
Deze gaan elke keer als wij op vakantie gaan naar mijn oma toe. Die woont met 2 ooms van mij op een boerderij en daar kunnen de pony's lekker grazen en vakantie vieren. Lachen Ze worden hier heel goed verzorgd. Haha!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:16

Mijn paardje staat bij een boer aan huis en houd het dan in de gaten (water enzo).
Daarnaast zijn nog 2 vriendinnen elke week geweest om hem een aai en een appeltje te geven.

Wel heb ik bij de boer een lijstje telefoon nummers afgegeven, mocht er iets aan de hand zijn.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:19

áls ik op vakantie zou gaan ( ga ik niet ) dan zou mijn vriendin hem verzorgen en af en toe rijden.
Hij staat op de manege waar hij dagelijks de hele dag buiten staat dus in principe zou hij ook gewoon kunnen blijven staan.
Lekker vakantie vieren Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:23

Mijn pony wordt 'overgenomen' door mijn stalgenootjes. In principe staat ze all in dus ze wordt gemest en gevoerd en op het land gezet (en er vanaf gehaald uiteraard). Ik heb tegen mijn stalgenootjes gezegd dat ze haar ook mee kunnen nemen naar buiten of longeren ofzo. Mijn shet is vrij makkelijk dus ik vertrouw het volkomen!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:26

Als je je paard dagelijks traint is af en toe een weekje of twee weken rust voor je paard best wel goed. (heerlijk zelfs) Dan kan deze zijn geest ook eens luchten en er over nadenken wat die allemaal heeft geleerd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:05

Ik zit met hetzelfde probleem... Voorheen deed mijn broer of mijn zus de paarden. Maar nu alle 3 de pony's van mij zijn. Weet ik ook niet zo goed hoe en wat.
Ik denk dat ik mijn stalgenoot ga vragen, opzich is het niet moielijk, ze staan buiten dag en nacht en gaan met slecht weer naar binnen. Er krijgen er 2 hooi in netten en de ander krijgt het op de grond. Verder krijgen ze geen hardvoer en ze worden buiten gezet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:12

Ik heb er 2 mensen voor.

Eentje rijdt hem 3x en de ander is mijn stalgenootje die houdt hem elke dag in de gaten, poetst hem en gooit hem los als ze de wei niet in kunnen.

Verder vraag ik nog aan mijn paps of ie 2x wil longeren.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:37

Een vriendin verzorgt tijdens de vakanties de paarden. Paarden worden dan telkens uitstekend verzorgd, dus we kunnen dan gelukkig met een gerust hart weg. Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:39

ik ga nooit op vakantie Clown maar als ik op vakantie zou gaan heb ik gelukkig een buurvrouw die veel van paarden af weet en ze ook vast wel wil voeren enzo...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:42

Ik deel de pony's met mijn zusje. Als mijn ouders of zus niet kunnen zorg ik dat ik kan en andersom. Als we beiden niet kunnen is er voor Jive wel iemand om voor te zorgen en voor de shetlanders is er ook wel een oplossing. Al hebben we dat laatste (nog) niet meegemaakt Knipoog

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:42

Mijn pony wordt binnen/buiten gezet, gevoerd en gemest. Dus als ik met vakantie ga heeft zij ook een weekje vakantie. Ik heb sindskort een bijrijdster, dus misschien kan ik wel regelen dat zij wat vaker rijdt als ik op vakantie ben.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:44

ik ben om het weekeind weg. dus zijn ze er wel aan gewend als ik er niet ben. mijn vader doet ze dan samen met de erzorgster van mn pony. ik moet alles zelf doen en hun voeren ze dan.als ik echt op vakantie gawat hooguit 1 x per jaar is doen hun samen zorgen dat ze eten krijgen. rijden mag alleen als ik erbij ben.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:45

Je kunt je paard ook gewoon mee op vakantie nemen, wij verhuren een heerlijk vakantiehuis met paardenstallen aan huis ....... kun je buitenrijden in een andere omgeving, met je paard bezig zijn en je bent er zelf ook eens lekker uit. http://www.peelhoven.nl

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:35

Ik ga dit jaar voor het eerst sinds jaren weer is op vakantie... Maar niemand hoeft oppas te zijn voor mijn pony, want hij gaat met mij mee Haha!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:36

Eerst gaat ze lekker een weekje met me mee (als leidingpaard met ponykamp) en als ik daarna zelf nog op vakantie ga past m'n vader op.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:26

Ik ben dit jaar thuis gebleven voor de beesten. Ik kon niemand geregeld krijgen die paarden, geiten, honden, katten etc. 2 weken iedere dag wil verzorgen. (totdat iedereen de vakantie geboekt had en we iemand op pension hebben gekregen die dat wel wou Clown )
Maar normaal zorgen mijn ouders ervoor als ik weg ben.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:35

Ik heb 1 hele lieve verzorgster en 2 hele goeie vriendinnen die mijn shet en pony al vanaf het begin kennen. Dus meestal doen hun mijn paardjes. En al kom ik terug van vakantie zien ze er altijd super uit! En heel me stal is dan ook meestal opgeruimd! Dus ik kan met een gerust hart op vakantie gelukkig!

BanjerHoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:40

meestal naar een pension maar ga heel vaak niet op vakantie

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Ik breng hem naar mijn instructrice.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:50

Ik ben 3 weken weg geweest. 2 weken heeft een vriendin die ook een paard bij dezelfde pensionstal heeft staan hem gepoetst en gereden. De laatste week heeft hij een weekje vakantie gehad. Bij ons op stal worden ze gevoerd, uitgemest en op de wei en van de wei gehaald, dus ik hoefde me geen zorgen te maken. Bovendien vinden veel van mijn vriendinnen het leuk om een weekje een 'eigen paard' of 'extra paard' te hebben.