vragen over de voeding van een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pipbull

vragen over de voeding van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:52

Ik vraag me af: hoeveel eet een paard nou per dag??
hoeveel balen hooi,
hoeveel kg sportbrok?
en de rest..
alvast bedankt,, Groetjes Laura

dolor

Re: vragen over de voeding van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:21

dat verschilt heel erg per paard. wat dat hooi betreft ligt het eraan of ze in de wei staan of niet. het beste is als ze onbeperkt hooi krijgen. maar dat is niet op iedere stal mogelijk. voor de rest moeten ze per honderd kilo lichaamsgewicht 1 kilo hooi hebben.

ook bij biks hangt het van het paard zelf af en aan wat ermee gedaan wordt. een paard dat een echt sportpaard is heeft meer nodig dan een paard dat recreatief bereden wordt. en een kwpn'er (bijvoorbeeld) heeft meer biks nodig dan een fjord of haflinger.
en wat gras betreft. dat ligt eraan in wat voor wei ze staan. of ze in een wei staan met kort gras of met lang gras. en hoe lang ze in de wei staan. dus dat ligt er ook weer aan.

mijn paard krijgt in de zomer 2x per dag hooi en de rest van de dag gras. hij krijgt 3,5 kilo biks per dag en muesli of slobber extra. in de winter krijgt hij 3x per dag hooi en ook 3,5 kilo biks met muesli of slobber als extra.

Tanja

Re: vragen over de voeding van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:16

Er is een compleet subforum over voeding en alles daaromheen: [VS] Voeding en supplementen Kijk daar eens rond, jouw vraag wordt daar in verschillende topics beantwoord.
Hier een slotje Lachen