Zadelkast zelf maken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindaM

Zadelkast zelf maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 16:54

Pff! Ik ben begonnen aan mijn project en....... ik heb nu al spijt!!!
Ik heb net nl. 210 euro afgerekend bij de Gamma voor hout, scharnieren, planken, schroeven, houtlijm, ventilatieroosters etc. Wat een geld?!!! Verdrietig
Nu moet ie nog in elkaar.
Het wordt wel een grote kast. 2.00 hoog, 0.80 diep en 1.00 breed. En van hout, wat volgens mij niet meer kapot te krijgen is!

*zucht*...

Yentl_

Re: Zadelkast zelf maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:56

kan je net zo goed een nieuwe kopen Knipoog Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:57

inderdaad, voor die prijs heb je al een hele zadelkast met alles dr'op en dr'aan. Huilen van het lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:58

veel succes, let er wel op dat je er een goed slot op zet en dat ze nergens iets tussen kunnen zetten.
Een hangslot aan de buitekant op de kast heeft geen nut, die hebben ze zonder moeite open.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:01

Redrumfox schreef:
inderdaad, voor die prijs heb je al een hele zadelkast met alles dr'op en dr'aan. Huilen van het lachen

wilde net zeggen, een maker in Aalten adverteert heel erg op marktplaats hierin, kosten ze een keer 145 euro! Of kijk bij de kringloop naar een kast en verbouw deze...kost veel minder! 210 euro is wel heel veel hoor Bloos!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:04

Wij hebben er ook eentje zelf gemaakt. Ook van hout. Hij is 1.80 hoog. 1.25 breed en 75 diep. Heb hem al verscheidene jaren en bevalt heeel goed. Pling

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:05

Het is veel, maar je kunt nu niet opgeven!
Zo'n grote kast als jij gaat maken koop je echt niet voor 210 euro hoor! Bij divoza heb je eentje van 180x80x80 voor 390.

Dus het valt echt wel mee!
Ik zou wel even een ervaren iemand mee laten helpen als ik jou was.
Veel succes verder Knipoog!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:42

Jee, das veel zeg, 210 euro voor wat hout enzo. Wat heb je voor n hout gehaald? Moet dan wel een heel duur soort zijn, niet?
Ik heb een paar jaar geleden een kast gemaakt, ook ongeveer 1 meter bij 80 cm, maar dan 'maar' 1,50 hoog, in totaal ongeveer 50 euro aan uitgegeven, ook incl scharnieren, schroeven, lijm, zadelsteun en wieltjes Clown Alleen het rooster hadden we niet.
Maar goed, nu je alle spullen hebt moet je zeker doorgaan en er iets moois van maken Ja
Waar je wel rekening mee moet houden (hadden wij toen niet gedaan) is dat je het hout goed nabewerkt en vernist zodat het niet gaan kromtrekken als het vochtig wordt.

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:28

MysticTinker schreef:
Jee, das veel zeg, 210 euro voor wat hout enzo. Wat heb je voor n hout gehaald? Moet dan wel een heel duur soort zijn, niet?
Ik heb een paar jaar geleden een kast gemaakt, ook ongeveer 1 meter bij 80 cm, maar dan 'maar' 1,50 hoog, in totaal ongeveer 50 euro aan uitgegeven, ook incl scharnieren, schroeven, lijm, zadelsteun en wieltjes Clown Alleen het rooster hadden we niet.
Maar goed, nu je alle spullen hebt moet je zeker doorgaan en er iets moois van maken Ja
Waar je wel rekening mee moet houden (hadden wij toen niet gedaan) is dat je het hout goed nabewerkt en vernist zodat het niet gaan kromtrekken als het vochtig wordt.

niets meer aan toe te voegen of wel?:j

marijkelara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:12

nee je moet zien dat er veel werk in zit en je kunt altijd zeggen heb ik zelf gemaakt kopen kan altijd nog petje af hoor als hij klaar is zet een foto op het form a.u.b.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 09:28

Thnx More! Opbouwende feedback kan ik nu wel gebruiken. Ik heb inderdaad ook bij kasten gekeken op internet, maar dan heb ik niet de afmeting die ik nu heb! En ik wilde graag een houten kast. Het soort hout is in ieder geval vochtbestendig.
Ik ga donderdag avond met mijn paps eraan beginnen!