Bewakingcamera in de wei/stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Bewakingcamera in de wei/stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 18:30

Ik wil de paarden wat beter in de gaten kunnen houden, omdat we de laatste tijd het idee hebben dat er iemand stiekem de paarden komt poetsen/voeren.
Een tijdje geleden hebben we al een meisje betrapt, adres opgeschreven en moeder gebeld (die het niks interesseerde eigenlijk), en ik weet niet of het om hetzelfde meisje gaat.
We zijn al van plan om eens te gaan posten, maarja we zijn maar met z'n tweeën, en t is niet mogelijk om dag en nacht te controleren.
Dus ik zoek een ander idee.
We hebben er geen lichtnet, telefoon of kabel. Wel twee accu's.

Het liefst zou ik een bewakingscamera ophangen, maar die zijn meestal voor maximaal 100 meter.
De afstand van de stal naar ons huis is 2,5 kilometer.
Ik heb ook wel eens gehoord van camera's die via het mobiele netwerk gaan. Iemand enig idee wat dat is?

Of zijn er misschien camera's die de hele dag opnemen (als iets beweegt) die op een accu werken?

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft!

007

Re: Bewakingcamera in de wei/stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:05

je kunt er wel een op tape gebruiken. dus die opneemt op videoband.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:19

Hee Annemiek!
Wat vervelend jôh! Scheve mond Zijn er misschien geen behulpzame omwoners die het een beetje in de gaten kunnen houden?
Hoe heb je dat meisje toen betrapt? Was ze de paarden aan het poetsen? Of was ze alleen in de wei oid?

Ik weet niet hoe het met de omheining zit ofzo, maar schrikdraad waar je niet zo makkelijk tussendoor komt wil mensen ook nog wel eens afschrikken om ertussendoor te gaan kruipen. Haha! Dan zit je wel nog met het voer-probleem...

PauuwtJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:08

een bord ophangen met 'GA WEG'? Tong uitsteken, nee maar voglens mij zijn er wel genoeg camera's die op afstand werken. 2,5 km is alleen wel ver.. en het is duur. Toch maar nog een keer bellen, streng zeggen tegen dat meisje dat het écht niet mag...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:43

007 schreef:
je kunt er wel een op tape gebruiken. dus die opneemt op videoband.

Dat zijn inderdaad van die grote, oudere modellen, maar die werken niet op een accu, en we hebben geen 220 volt op stal.

Kaiya schreef:
Hee Annemiek!
Wat vervelend jôh! Zijn er misschien geen behulpzame omwoners die het een beetje in de gaten kunnen houden?
Hoe heb je dat meisje toen betrapt? Was ze de paarden aan het poetsen? Of was ze alleen in de wei oid?

Ik weet niet hoe het met de omheining zit ofzo, maar schrikdraad waar je niet zo makkelijk tussendoor komt wil mensen ook nog wel eens afschrikken om ertussendoor te gaan kruipen. Haha! Dan zit je wel nog met het voer-probleem...

Heey Dees Haha!
Er ligt één huis achter onze wei, we hebben inderdaad gevraagd om een oogje in het zeil te houden, maar ze zijn ook niet altijd buiten, en het is moeilijk te zien vanuit hun tuin omdat er twee struiken voor staan.
De eigenaresse van het andere paard heeft het meisje betrapt. Ik weet ook niet of t de laatste keer weer hetzelfde meisje was (als ik haar bel zegt ze vast van niet Tong uitsteken ). Ze was de paarden aan t poetsen inderdaad. En het grootste probleem is dat Mystic schurft heeft! Als ze diezelfde borstels (ze had haar eigen borstels mee) bij manegepony's gebruikt dan krijgen die misschien ook schurft!
Verder is Mystic bijna hoefbevangen geweest en mag geen verkeerd voer, en dat meisje heeft verteld dat ze altijd suikerklontjes voerde.
Ik wil dr dus zo snel mogelijk betrappen.

We hebben schriklint, met daar omheen een brede prikstruik, alleen op een plek in de wei staat een muur, en daar hebben we een tijdje geleden nog extra draad bovenop gezet. Maarja als ze door willen dan komen ze toch wel.

Bordjes hebben we ook. Aan de ene kant van de wei een bordje met 'Verboden toegang' en 'schrikdraad' en aan de andere kant eentje met 'verboden te aaien en voeren' en 'camera bewaking, niet voeren aub' en we hebben al een nep-camera ophangen. Werkt allemaal niet.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:23

Jezus zeg, hoe brutaal! Scheve mond
Ik wou dat ik wat dichterbij woonde, dan kwam ik wel eens geregeld een kijkje nemen. Haha!
Ik zou niet weten wat voor camera je zou kunnen ophangen, want je moet natuurlijk wel actie kunnen ondernemen en niet 3 dagen later erachter komen dat iemand bij je paard is geweest..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:28

Ach, als ik dan weet hoe ze dr uitziet dan kan ze een mooie foto verwachten op de manege Vork Hihi
Nee maar dan weet ik in ieder geval wat voor iemand het is, en wat ze hebben gedaan, en dan heb ik ook bewijs dat diegene t echt was.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:09

Hmm ja dat is natuurlijk weer wel dan. Haha!
Je zou de camera ook niet bij die mensen kunnen ophangen ofzo? Of levert dat problemen op met die struiken?