rusthuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MisDaad

rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:31

Hey hoi!

Ik zit op internet te zoeken naar mijn eerste pony, genaamd Blitss!!, en volgens mij moet ze nu wel aardig aan de leeftijd zitten, dus ik heb ook even op een paar sites van rusthuizen gekeken.

Ik heb haar niet gevonden nog ( dus mocht iemand haar kennen! haha)

maar wel dacht ik;

eigelijk is dat mooi, je beestje zo een oude dag gunnen (en ook geven).

nu hoor ik ook vaak spookverhalen, dat ze die paarden ook echt zo lang mogelijk in leven laten (terwjil wij misschien al vinden at het niet meer kan).

en heb je verschillende soorten rusthuizen ( waar je je paard afstaat (soest) of waar je gewoon stalling betaald).

heeft iemand zijn paard in zo een rusthuis staan?

wat zijn jullie ervaringen hiermee??

hoe oud zou je een paard er heen brengen?

groetjes!

Bianca6

Re: rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:42

Ik ben voor mijn paard gaan kijken bij familie van der Kruis in Leende (NB) en daar was het geweldig!!!
Ondertussen heb ik een huis met wei gevonden dus slijt ze haar oude dag hier thuis. Maar mocht ik ooit nood hebben aan een rusthuis dan gaat mijn paard naar Leende!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:17

Ik heb mijn eerste paard een klein jaar in het rusthuis in Leende gehad vanwege een blessure. Hij stond daar tussen veelal oudere paarden maar ook paarden die moesten revalideren kunnen er terecht.
Ik vond het een prima adres, beetje ver weg alleen maar uitstekende verzorging voor de paarden.
Het paard heeft inmiddels een blijvend nieuw huis gevonden waar hij lekker rustig aan oud kan worden.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:19

Ik denk dat het helemaal van de gezondheidstoestand van het paard afhangt.
En dat hangt weer gedeeltelijk van het baasje af... maar het liefst houd ik hem gewoon bij me en breng hem niet naar zo'n rusthuis.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:34

De mijnes staat sinds een jaartje in Den Bommel omdat hij niet meer geschikt is voor intensief rijden. Hij is 15 en mag van mij lekker met de VUT.
Denk dat je ook naar je paard moet kijken hoor. DIe van mij doet niets liever dan heel de dag lekker op wei (ook met slecht weer) Als het echt slecht weer is, haalt de staleigenaar ze lekker binnen en gaan ze bij toerbeurt de paddocks in, ook worden ze iedere gemest en goede kwaliteit hooi en kuil van eigen land. Eigenlijk hoef ik daar alleen maar te komen om te tutten met hem. Vond het in begin ook heel eng, maar als ik zie hoe goed het hem doet.....