Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marloes_R schreef:Lint geeft mee, dus is niet zo handig bij een uitbreker.
Een koperdraad heel strak spannen zodat die niet meegeeft, en dan flink de stroom erop. Dan heeft hj het gauw genoeg afgeleerd.
Ik vind het wel heel eng dat jullie prikkeldraad er buiten hebben staan, dat geeft zo'n lelijke wonden. ik zou het niet durven. Stel hij komt er toch een keer aan...

prints schreef:liever in draad blijven hangen als in prikkeldraad toch ??

Thokkadisje schreef:Erg brute manier maar werkt wel is bit in met ijzerdraadje eraan, draadje even tegen stroom aanleggen als je vlak bij het stroom staat. Doen ze het (waarschijnlijk) nooit weer...... heel bruut, maar als niks anders werkt..
kynshiri schreef:een 'antennetje' aan het halster vastmaken... neem een stevige ijzerdraad en draai hem zo in mekaar dat je een spriet hebt die je kan vastmaken aan het halster. Als hij dan onder de draad wil gaan komt dat tegen de draad en krijgt hij een schok tegen zn hoofd.
Aldewereld schreef:Thokkadisje schreef:Erg brute manier maar werkt wel is bit in met ijzerdraadje eraan, draadje even tegen stroom aanleggen als je vlak bij het stroom staat. Doen ze het (waarschijnlijk) nooit weer...... heel bruut, maar als niks anders werkt..
Zooooo, dat vind ik zéker een brute manier! Dit is in mijn ogen dierenmishandeling.
WildWings schreef:kynshiri schreef:een 'antennetje' aan het halster vastmaken... neem een stevige ijzerdraad en draai hem zo in mekaar dat je een spriet hebt die je kan vastmaken aan het halster. Als hij dan onder de draad wil gaan komt dat tegen de draad en krijgt hij een schok tegen zn hoofd.
Dat is echt onveilig, een ijzerdraad kan overal in komen te steken (ogen, bijvoorbeeld) als het per ongeluk ergens tegenaan ombuigt en je paard kan blijven hangen en zo zich op z'n hoofd beschadigen. En of ik de manier nou zo vriendelijk vind valt ook nog te bezien..